Суспільне мовлення

Понад 1000 вантажівок на в’їзд в Україну: ситуація на ПП “Шегині-Медика”

Через страйк польських перевізників на в’їзд в Україну утворилися черги з вантажівок. Найбільшу чергу вантажівок зафіксували на пункті пропуску “Шегині-Медика”. Там на в’їзд в Україну очікують 1140 вантажних автомобілів.

Про це повідомила речниця Львівського прикордонного загону Олександра Кучковська. Про ситуацію на кордоні дізнавалося Суспільне.

Пункт пропуску “Шегині-Медика” не блокують польські перевізники, рух там відбувається у звичному порядку, тому його і обирають українські водії.

Водій вантажівки Євгеній Дроняк. Фото: Суспільне Львів

“Від п’ятниці (10 листопада, — ред) після обіду. Так всі стоять. П’ятниця, субота, неділя, понеділок, вівторок. Який сьогодні день, я вже збився з рахунку. Вже і їсти не було що, то хлопці в черзі давали їсти мені. Ділилися, хто водою, хто їжею, сигаретами. Допомагаємо один іншому”, — каже водій вантажівки Євгеній Дроняк.

Теж 6 днів у черзі простояв водій вантажівки Олександр Борщівський. Він прямує до України із польського Гданська.

Понад 1000 вантажівок на в'їзд в Україну: ситуація на ПП "Шегині-Медика"

Водій вантажівки Олександр Борщівський. Фото: Суспільне Львів

“Великі черги на всіх кордонах, по 50 кілометрів. По 6 діб люди в машині і немає ніяких зручностей. Ні туалетів, ні води. Закінчилися і вода, і їжа”, — каже водій вантажівки Олександр Борщівський.

На виїзд із України діє електронна черга для вантажівок, де автівки реєструють онлайн. За словами водія Руслана Блисковця, там теж неможливо зареєструватись на найближчі дні.

Понад 1000 вантажівок на в'їзд в Україну: ситуація на ПП "Шегині-Медика"

Пункт пропуску “Шегині-Медика” під час страйку польських перевізників. Фото: Суспільне Львів

“Раніше, щоб в чергу можна було зареєструватися, потрібно від 2 до 5 днів. Ну максимум 5. Це вже рахувалась дуже велика черга. Приблизно два дні і ви виїжджали. А зараз 10 і це мінімум”, — каже Роман Блисковець.

Також, за словами Руслана Блисковця, менше роботи означає для нього зменшення прибутку.

“Раніше в місяць могли робити 4 рейси, якщо недалеко їдете. Потім зменшувалось і з цими страйками не знаю чи вийде. Бо останній раз я робив один рейс в місяць. А зараз не знаю, якщо один раз в два місяці вийде. Я місяць вдома, можна сказати, просидів. Я нічого не заробив для сім’ї, який то заробіток”, — додає Руслан Блисковець.

Понад 1000 вантажівок на в'їзд в Україну: ситуація на ПП "Шегині-Медика"

Понад 1000 вантажівок на в’їзд в Україну на ПП “Шегині-Медика”. Фото: Суспільне Львів

Як повідомила речниця Львівського прикордонного загону Олександра Кучковська, окрім ПП “Шегині”, є ускладнення в русі вантажівок ще у “Краківці” та “Раві-Руській”.

“Станом на сьогодні із суміжної сторони у “Раві-Руській” очікує 500 вантажівок, у пункті пропуску “Краківець” очікує 700 вантажівок. Щодо роботи пункту пропуску “Шегині”, то він працює у звичайному режимі, ускладнень немає. Але саме цей пункт пропуску обрали багато водіїв у зв’язку із ситуацією на інших і скористалися саме ним, аби перетнути державний кордон у напрямку в’їзду в Україну, і там утворилася черга”, — каже речниця Львівського прикордонного загону Олександра Кучковська.

Що відомо про страйк польських перевізників

  • 6 листопада, близько 14:00 за українським часом, польські перевізники почали блокувати рух вантажівок у пунктах пропуску “Краківець-Корчова”, “Ягодин-Дорохуськ” та “Рава-Руська-Хребене”.
  • Учасник страйку Томаш Борковський розповів, що до блокади руху вантажівок долучились представники транспортних компаній. Вони вимагають, щоб повернули дозволи на комерційні перевезення для України.
  • Учасники блокади заявили, що не будуть блокувати рух для автобусів, легкових авто, а також вантажівок, які перевозять гуманітарну допомогу Україні, або тварин чи швидкопсувні вантажі.
  • Асоціація “Укравтопром” із посиланням на Міжнародну транспортну асоціацію України зазначила, що причина страйків – надмірна конкуренція після лібералізації міжнародних перевезень між Україною та країнами ЄС.

Що означає “транспортний безвіз”

14 червня 2022 року Україна погодила з делегацією Єврокомісії спеціальну угоду про лібералізацію автомобільних перевезень, відому як “транспортний безвіз”, яка покликана розв’язувати проблему нестачі дозволів на міжнародні перевезення. Із приєднанням до міжнародних митних конвенцій та запуском відповідних законодавчих змін Україна мала виконати 81% своїх зобов’язань Угоди про асоціацію з ЄС у митній сфері.

Заступник міністра інфраструктури Мустафа Найєм повідомив, що після підписання угоди про “транспортний безвіз”дозволи на міжнародні перевезення країнами ЄС будуть не потрібні. Дозволи будуть лише у тих країнах, які не входять до складу ЄС.

Президент України Володимир Зеленський 16 вересня своїм указом затвердив угоду між Україною та Євросоюзом про вантажні перевезення автомобільним транспортом.

Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на наш Telegram

16 березня 2023 року Україна та ЄС продовжили ще на рік дію “транспортного безвізу”.


Джерело: Суспільне мовлення України