Суспільне мовлення

Польські фермери приєднаються до акції протесту на кордоні з Україною — Bloomberg

Близько 100 фермерів з асоціації Betrayed Countryside планують із 23 листопада провести триденну акцію протесту на прикордонному переході з Україною в Медиці, приєднавшись до протесту польських перевізників.

Про це повідомляє Bloomberg із посиланням на одного з організаторів Лукаша Мартина.

Фермери хочуть розміститися на четвертому переході між Україною та Польщею, який поки не заблокований польськими перевізниками, — на Шегинях.

“Фермери були першою групою, яка постраждала, — сказав Мартин. — Зараз є транспортні компанії. Питання в тому, хто буде наступним”.

Голова “Укртрансбезпеки” Євген Зборовський в ефірі Суспільне. Спротив розповів, що українська делегація на кордоні спілкувалася з учасниками протесту та перевізниками. Блокування триває. Україна щодня веде перемовини з польською стороною — урядом, органами місцевого самоврядування, воєводствами, які ухвалюють рішення про мітинг. Вимоги перевізників — створити окрему чергу для машин під номерами ЄС та обмежити кількість дозволів на вантажні перевезення до 180 тисяч із кожної сторони — як було до повномасштабної війни.

“Тисячі українських перевізників заблоковані в Польщі і не можуть нормально здійснювати перевезення. Вимоги протестувальників ультимативні, вони ніяк не можуть бути виконані. Ідеться про 180 тисяч дозволів, що неможливо, бо це рівень до повномасштабної війни, коли в нас було більше видів транспорту, зокрема, багато товарів перевозилося морем”, — пояснює Зборовський.

Посадовець додав, що потрібен товарообіг, провезення зброї, тому що це запорука сильної української економіки. Стан, що склався зараз — удар по ній. Уже десять днів українські вантажівки стоять на території Польщі. Черга розтягнулась на десятки кілометрів.

Що відомо про страйк польських перевізників

6 листопада, близько 14:00 за українським часом, польські перевізники почали блокувати рух вантажівок у пунктах пропуску “Краківець-Корчова”, “Ягодин-Дорохуськ” та “Рава-Руська-Хребене”.

Учасник страйку Томаш Борковський розповів, що до блокади долучились представники транспортних компаній. Вони вимагають, аби повернули дозволи на комерційні перевезення для України.

Протестувальники заявили, що не будуть блокувати рух для автобусів, легкових авто, а також вантажівок, які перевозять гуманітарну допомогу Україні, або тварин чи швидкопсувні вантажі.

Асоціація “Укравтопром” із посиланням на Міжнародну транспортну асоціацію України зазначила, що причина страйків — надмірна конкуренція після лібералізації міжнародних перевезень між Україною та країнами ЄС.

Що означає “транспортний безвіз”

14 червня 2022 року Україна погодила з делегацією Єврокомісії спеціальну угоду про лібералізацію автомобільних перевезень, відому як “транспортний безвіз”, яка покликана розв’язувати проблему нестачі дозволів на міжнародні перевезення. Із приєднанням до міжнародних митних конвенцій та запуском відповідних законодавчих змін Україна мала виконати 81% своїх зобов’язань Угоди про асоціацію з ЄС у митній сфері.

Заступник міністра інфраструктури Мустафа Найєм повідомив, що після підписання угоди про “транспортний безвіз”дозволи на міжнародні перевезення країнами ЄС будуть не потрібні. Дозволи будуть лише у тих країнах, які не входять до складу ЄС.

Президент України Володимир Зеленський 16 вересня своїм указом затвердив угоду між Україною та Євросоюзом про вантажні перевезення автомобільним транспортом.

Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на наш Telegram

16 березня 2023 року Україна та ЄС продовжили ще на рік дію “транспортного безвізу”.


Джерело: Суспільне мовлення України