Курсування приміських маршрутів Львовом: позиції міста та області
У жовтні львівська мерія подала апеляцію на рішення Львівського окружного адміністративного суду, який дозволив приміським маршрутам їздити через місто і визнав це законним. Йдеться про тринадцять приміських маршрутів. В обласному управлінні транспорту, яке є замовником послуг на цих маршрутах, з позицією міськради не погоджуються. Суспільне зібрало коментарі усіх сторін.
За словами начальника міського управління транспорту Ореста Олеськіва, питання щодо впорядкування міських маршрутів виникло ще у 2010 році. Тоді міськрада прийняла ухвалу, за якою були визначені кінцеві автостанції по кожному з напрямків слідування приміських маршрутів. Проте з того часу ситуація не змінилась. Водії міжміських маршруток замість того, щоб їхати безпосередньо на автостанції, і надалі курсують через усе місто та беруть пасажирів.
Через те, що приміські маршрутки їздять через Львів без відповідних погоджень, восени 2021 року Львівська міська рада звернулася до суду. Розгляд справи тривав більше року. 26 вересня відбулось останнє засідання в судовому спорі. Ухвалу управління транспорту ЛМР залишили без розгляду. Тож міськрада Львова подала апеляцію до суду, аби заборонити приміським маршруткам їздити через місто.
“З кожного напрямку має їхати автобус приміський до найближчої автостанції. В нас є автостанції по кожному з напрямків і відповідно так мали би рухатися ці автобуси. А на сьогодні є ситуація, що є 13 маршрутів, які близько 90 відсотків свого маршруту проходять через місто і лише заїжджають до найближчого населеного пункту, який є за межами Львівської територіальної громади”, — каже Орест Олеськів.
Директор міського управління транспорту Орест Олеськів. Суспільне Львів
Зокрема, йдеться про такі маршрути:
- № 111 Львів АС-3 — Дубляни ч/з р-к “Південний”, Малехів,
- № 114 Львів АС-3 – Сороки Львівські — Ямпіль (кільцева дорога),
- № 131 Рясне-Руське — ТРЦ “Кінг Кросс Леополіс” — Львів АС-1,
- № 133 Львів АС-3 – Ковирі з виконанням окремих рейсів до с. Тернопілля,
- № 133а Львів АС-3 – Жирівка,
- № 138 Львів АС-5 – Лапаївка, No156 Львів АС-2 — Зимна Вода,
- № 180а Львів АС-3 — Дубляни,
- № 183 Львів АС-2 — Суховоля ч/з Конопницю,
- № 184 Львів АС-2 — Суховоля (Доманів), No184А Суховоля — Рудно — Львів АС-2,
- № 277 Львів АС-2 – Нова Скварява,
- № 1004 Львів АС-5 — Сокільники.
В обласному управлінні транспорту, з яким судиться міське управління, кажуть – приміські маршрутки їздять Львовом законно.
“Усі приміські і міжміські маршрути функціонують територією міста виключно в рамках нормативної бази. Оскільки в місті Львові є 8 автостанцій, то кожен з цих маршрутів кінцевою зупинкою має одну з автостанцій, а отже немає потреби в погоджені схеми руху таких маршрутів, оскільки кожен з них рухається до визначеної автостанції”, — каже начальник обласного управління транспорту та зв’язку Степан Рудницький.
В обласному управлінні стверджують: приміські маршрутки їздять Львовом законно. Суспільне Львів
Засновник ГО “За якісний транспорт” Святослав Товстига каже, міжміські маршрути мають право транзиту через населені пункти.
“Законодавець не обмежує конкретно до котрої автостанції ти маєш їхати: чи то має бути станція при в’їзді, чи це має бути автостанція з протилежної сторони. Відповідно міжміські маршрути мають право транзиту”, — каже Святослав Товстига.
Коли відбудеться розгляд апеляції, поки невідомо.
Читайте також
“Дублюють міські”. Львівська мерія звернулася до суду, аби врегулювати рух приміських маршруток
Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на наш Telegram
“Працюють в межах законодавства”: суд дозволив приміським маршрутам їздити через Львів