Суспільне мовлення

Місто винне гроші підряднику: у Львові вулицю Бандери досі не здали в експлуатацію

Вулицю Бандери у Львові відкрили для руху транспорту після реконструкції наприкінці 2021 року. При цьому досі вулиця офіційно не здана в експлуатацію. За документами основний проєкт вулиці доповнювали, роботи провели, а гроші місто заплатило не всі. Питання про ситуацію із фінансуванням ремонту вулиці Бандери сьогодні, 27 вересня, депутати розглянули на засіданні міської комісії фінансів.

Вулицю Бандери почали ремонтувати у вересні 2020. Основні роботи завершили і відкрили для руху транспорту наприкінці 2021. Але досі офіційно вулиця не здана в експлуатацію, адже місто сплатило тільки частину грошей за реконструкцію.

“Основний договір був заключений в 2020 році, договір був на 209 мільйонів. Виплачено за роботи 152 мільйони. Додаткові роботи – договір на 92 мільйони” — каже керівник ЛКП “Львівавтодор” Микола Власюк.

Окрім основного проєкту відбувались і додаткові роботи – це, зокрема, ремонт підпірної стінки поблизу Органного залу та облаштування транспортного хабу на перехресті Бандери та Чупринки.

“Є такі роботи, що виходять за рамки проєкту – це добавлений громадський простір, добавлений транспортний хаб, добавлена вулиця Професорська у процесі виконання. Добавлена частина вулиці Городоцької, це зі стрілочними переводами, досить дорогими. Десь там була заміна матеріалів, через те, що урбаністи бачили це в такому виконанні. І це призвело до такої ситуації”, — розповідає головний інженер компанії-підрядника Віктор Онищук.

Вулиця Бандери після реконструкції. Суспільне Львів

Зараз підрядник чекає оплати частини грошей за основним проєктом і за додаткові роботи. Такі шляхи коригування готових проєктів і додавання у них нових завдань дозволені законом, розповідає очільниця комісії Наталія Шелестак.

“Проєкт відповідно змінювався, робилися роботи, але де-юре вони цей проєкт не міняли. Тобто, це коригування не відбулося. Таким чином, їм законодавець дає той люфт в три роки і 50%. Тобто, якщо більше 50% зміна в кошторисі, тоді це вже новий ніби тендер і нові закупівлі самої послуги. А якщо до 50% і в межах 3 років, то це по суті як пряма закупівля: “Онур” зробив – в “Онуру” і докуповуємо в межах проєкту і додаткові послуги. Ну і вони “влізли” де-факто в ці три роки і тому зараз все це відбувається”, — пояснює посадовиця.

Тому зараз місто винне підряднику частину суми за основним проєктом та ще за додаткові роботи, частина із яких ще триває до сьогодні, каже Наталія Шелестак.

“Якщо це все докупи скласти, на сьогодні заплачено 157 мільйонів. Додатково ми маємо доплатити вже так фактичний борг — 72 мільйони і ще близько 12-13 мільйонів це будуть об’єкти, які ще недороблені”, — додає керівниця міської комісії фінансів та планування бюджету.

Засідання комісії

Засідання комісії. Суспільне Львів

“Це здебільшого безпекова складова, безпека дорожнього руху. Диспетчеризація, система регулювання, система світлофорів – 98 світлофорів, кнопки для пішоходів. Датчики для переваги руху громадського транспорту”, — додає Микола Власюк.

За словами Наталії Шелестак, офіційно зараз у Львові не введені в експлуатацію окрім Бандери ще кілька відремонтованих вулиць. Серед них Шевченка, Хмельницького та Хуторівка.

Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на наш Telegram


Джерело: Суспільне мовлення України