Україна і світ

Повітряний буксир: літакам ВМС США створять систему РЕБ для підвищення живучості військової авіації

Як йдеться у заяві компанії, вона була обрана для розробки Dual Band Decoy — DBD, пристрою, який об’єднує у собі й хибну ціль останньої надії й при цьому буксирується літаком, повідомляє АрміяInform.

Фахівці від фірми-розробника зазначають, що їхній пристрій по своїй суті є передовою радіочастотною «глушилкою» на базі буксируваної волоконно-оптичної приманки AN/ALE-55, яка випромінює потужні сигнали перешкод, щоб заплутати і відвести від літака ракети противника з радіолокаційним наведенням. Система під’єднується до бортового обладнання радіоелектронної боротьби літака через оптоволоконний кабель, забезпечуючи зв’язок і управління в режимі реального часу.

Зазначається, що AN/ALE-55 пройшла бойові випробування і визнана ефективною в умовах підвищеної небезпеки, утворюючи критично важливий захист винищувачів у ході виконання бойових місій. У дводіапазонній приманці використовуються спеціалізовані інтегральні схеми компанії BAE Systems, які підвищують продуктивність і можливості при одночасному зменшенні розмірів, ваги та енергоспоживання.

Як повідомив директор напряму передових рішень компанії Дон Девідсон, DBD стане найважливішим компонентом стратегії Intrepid Shield — фірмового продукту від BAE Systems щодо забезпечення багаторівневого захисту повітряних платформ.

«Створюючи Dual Band Decoy ми спираємося на багаторічний успіх ALE-55 як потужної системи постановки перешкод. Вона забезпечує широкі можливості, які можуть бути встановлені на різних літаках і можуть бути модернізовані для боротьби з майбутніми загрозами», — заявив Девідсон.

Комплект системи AN/ALE-55. Колаж АрміяInform/BAE Systems

Причини вибору BAE Systems доволі логічні, бо ця компанія вже постачає для F/A-18 американської палубної авіації буксирувану хибну ціль AN/ALE-55. Водночас DBD фактично буде її новою версією з розширеними можливостями.

Експерти оборонного порталу ІКК Defense Express, які досліджували інформацію про майбутній виріб повідомляють, що безпосередній принцип дії таких систем полягає у тому, що літак випускає й тягне за собою модуль, який зв’язаний з ним за допомогою оптоволокна. Сам модуль містить потужний комплекс РЕБ, який самостійно аналізує радіопростір, виявляє спробу ворожих РЛС, як наземних, так і повітряних, супроводжувати та захопити літак й ставить завади на них.

«Але якщо запобігти захопленню РЛС не вдалось і до літака наближаються ракети, такий модуль починає виконувати свою останню задачу — стає ціллю для зенітних ракет імітуючи радіолокаційну сигнатуру літака. Звісно все це – автоматично», — роз’яснюють дослідники DE.

Які розширені можливості буде мати DBD — не розголошується, але його назва, Dual Band Decoy, прямо говорить, що однією з особливостей буде робота у двох окремих діапазонах.

Система РЕБ AN/ALE-50 від Raytheon закріплена на літаку F-16. Фото: MKFI

Також варто зазначити, що наразі найбільш розповсюдженою системою у повітряних силах США є AN/ALE-50 від Raytheon, яка встановлюється, зокрема і на F-16. Ця система, яка постачається з 1995 року, є лише буксируваними хибними цілями, яка відводить ракети з радіолокаційними системами наведення.

Початкове розгортання DBD здійснюватиметься на літаку F/A-18E/F Super Hornet ВМС США, а роботи з розробки та виробництва проводитимуться на підприємствах BAE Systems.

Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на наш Telegram

Нова дводіапазонна приманка DBD BAE Systems для винищувачів ВМС США. Відео: Radetskiy

Джерело: Інформаційне агентство АрміяInform
2024-05-24 09:11:17

Магазин автозапчастини AvtoBot м.Ніжин