Україна і світ

Процедура зняття з реєстрації місця проживання: покрокова інструкція

Фото: Pixabay

Зняття з місця реєстрації означає офіційне повідомлення органів місцевого самоврядування про зміну місця проживання. Це необхідно для внесення відповідних змін до реєстру територіальної громади та Єдиного державного демографічного реєстру.

Факти ICTV дізнавалися, як здійснюється зняття з реєстрації місця проживання на період воєнного стану та чи всі можуть скористатися процедурою.

Куди звертатися для зняття з місця проживання

Якщо ви переїжджаєте на нову адресу, вам потрібно знятися з реєстрації за старою адресою. Це потрібно для отримання нових документів або внесення змін до наявних. Зняття з реєстрації місця проживання здійснюється у разі судових рішень про виселення або позбавлення права користування житлом.

Зараз дивляться

Звернутися для зняття з реєстрації можна до:

  • Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП). Це найзручніший варіант, оскільки більшість процедур можна здійснити в одному місці.
  • Відділу реєстрації місця проживання за місцем реєстрації.
  • Онлайн, на порталі Дія.

Хто може скористатися послугою

Наразі в Україні діє воєнний стан, що вносить зміни у правила зняття з реєстрації місця проживання. Постановою Кабміну №1450 передбачено, що запровадження заборони або обмеження на вибір місця проживання здійснюється військовим командуванням на підставі указу президента України про запровадження воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях та полягає у забороні, зокрема, зняття із задекларованого (зареєстрованого) місця перебування чи місця проживання осіб на території, на якій діє воєнний стан, крім випадків одночасного декларування (реєстрації) місця перебування осіб на території, на якій воєнний стан не введено.

Для зняття з реєстрації місця проживання військовозобов’язана особа повинна прийти в ЦНАП, надати паспорт, ідентифікаційний код. В обов’язковому порядку потрібен військовий квиток з позначкою про облік у районному ТЦК за місцем проживання, з якого людина планує виписуватися.

– Перед тим як зареєструватися за новим місцем проживання, потрібно попередньо звернутися у ТЦК за новою адресою та стати на облік. Лише після цього можна зареєструватися за новим місцем проживання, – зазначили у ЦНАП.

Подати заяву в Дії можуть лише невійськовозобов’язані особи.

Процедура зняття особи з реєстрації місця проживання у ЦНАП

Заява у ЦНАП подається у паперовій формі. Варто зазначити, що зняти з реєстрації не можна неповнолітню дитину за заявою власника житла, якщо власником є один з батьків або законних представників дитини. Подання заяви про зняття з місця проживання або перебування дитини до 14 років здійснюється одним із батьків або законним представником.

Перелік необхідних документів:

  • паспорт або інший документ, що посвідчує особу;
  • заява про зняття з реєстрації;
  • документ, що підтверджує право власності на житло (якщо заяву подає власник);
  • документ, який підтверджує сплату адміністративного збору
  • військово-обліковий документ для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або на ньому перебувають;
  • рішення суду, якщо було здійснено позбавлення права власності на житло або права користування ним;
  • свідоцтво про народження, якщо здійснюється зняття з реєстрації особи віком до 14 років;
  • свідоцтво про смерть або відомості про державну реєстрацію смерті з Державного реєстру актів цивільного стану, якщо потрібно зняти з реєстрації померлу людину.

Форма заяви відрізняється залежно від того, хто її подає. Це може бути особа, якій не належить житло або власник нерухомості. Нижче подано заяви з Постанови Кабміну №265.

Скрин: Заява, стор. 1

Скрин: Заява стор.2

Скрин: Заява власника житла, стор. 1

Скрин: Заява власника житла, стор. 2

Зняття особи з реєстрації місця проживання в Дії

Щоб подати заяву через Дію, потрібно авторизуватися в кабінеті громадянина, використовуючи електронний підпис. Після цього здійснюється перевірка особистих даних та їх оновлення за необхідності в особистому кабінеті.

Скрин: Дія

Покрокова інструкція зняття з місця реєстрації у Дії:

  • заповнюється онлайн-форма заяви для отримання послуг;
  • здійснюється сплата адміністративного збору який становить 45 грн 42 коп;
  • заява підписується кваліфікованим електронним підписом або Дія-підписом.

Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на наш Telegram

Далі потрібно очікувати результат розгляду заяви реєстратором. Опрацювання заяви здійснюється протягом одного робочого дня, але під час дії воєнного стану термін послуги може бути збільшеним.

Джерело ФАКТИ. ICTV
2024-08-22 14:40:50