Львівський портал

Антон Коломєйцев: «Реконструкція «Океану» – це темна шафа, схожа на огидний тюнінгований автомобіль»

Головний архітектор Львова Антон Коломєйцев про те, що вийшло з реконструкції магазину «Океан» на вул. Володимира Великого, 26, а також про втрату первинного акценту мозаїки «Море і риби»:

«В архітектурному середовищі вважається поганим тоном обговорювати об’єкт до того, як він є завершеним, але образ будівлі на місці “Океану” у Львові вже повністю склався і привернув увагу багатьох львів’ян.

Первісно (15 лютого 2019 року) містобудівні умови і обмеження видавались на об’єкт висотою 20 м. Реконструкція передбачала 3 поверхи + технічний об’єм на даху (встановлення інженерії та вихід на дах). При цьому в образному плані будівля мала чітко розставлені акценти.

Основна увага надавалась елементам оригінального проєкту – мозаїці та виступаючій хвилі даху. Новий об’єм був розділений за поверхами. Другий поверх був чітко окресленим новим об’ємом з напівпрозорою світлою фасадною “вуаллю”. Третій поверх натомість мав скляний фасад хвилеподібної форми у плані і чітко сидів на задньому тлі, завдяки чому надбудова здавалась одноповерховою.

Після руйнації рибок старі містобудівні умови та обмеження були скасовані. 13 вересня 2019 року після сплати великого штрафу, зобов’язання відновити мозаїку, а також збудувати для міста 1000 м кв мистецької школи містобудівну документацію було видано знову. В містобудівному розрахунку будівля була чотириповерховою з технічними приміщеннями на даху. Гранична висота – 23 м.

Образно другий варіант змінився. Залишився елемент хвилеподібного дашка, який яскравою білою горизонталлю відсікає низ та верх – старий та новий об’єми. Новий об’єм подавався як гра скляних конструкцій різної форми та тонального відтінку. Тонування спадало знизу вверх, полегшуючи таким чином сприйняття верхніх поверхів. Мозаїка зі всіх сторін була обрамлена своєрідною рамкою тіньових швів та скляних прорізів.

Врешті до останнього часу увага була прикута до відновлення мозаїки, але не було зрозуміло, як же буде виглядати сам об’єм будівлі. В мережі почали з’являтись нові версії фасаду з білою молочною розтяжкою на склі, але на місці фасад тільки починали монтувати. І результат встановлених конструкцій особисто мене сильно розчарував. Об’єм трьох поверхів є абсолютно плоским монолітом, “технічні” приміщення на даху явно переросли об’ми, задекларовані в містобудівному розрахунку.

Але не це найгірше. Зберігши тоноване скло на фасаді, але відмінивши гру форм та тональних відтінків, архітектори фактично створили темну шафу, схожу на огидний тюнінгований автомобіль. Напрошуються порівняння з неактуальною архітекторою країн Європи, а скоріше – з будівлями пострадянських країн Центральної Азії.

Через неправильно розставлені композиційні акценти мозаїка більше не є основним художнім елементом будівлі, а виглядає декором цокольного поверху. Вона не відділена від маси стіни і даху так, як це було колись і як пропонували перші версії реконструкції. В будівлі до перебудови це взагалі був вражаючий об’єм маси мозаїки на тлі прозорого легкого зашклення.

Прикро, що не найскладніший у місті об’єкт щоразу призводить до такого цілком справедливого шквалу емоцій та дискусій. Мені здається, тут є над чим подумати і архітектору, і забудовнику. І той, і інший мають успішні з точки зору архітектури об’єкти, але океан – однозначно не найкраща будівля для портфоліо.

Фасади з тонованим склом вміє фантастично робити відомий французький архітектор Жан Нувель. Це дуже складне завдання. Не маючи такого рівня майстерності як у Нувеля, не варто взагалі застосовувати подібні елементи. Я вважаю, що тонованого скла в наших умовах варто уникати в принципі.

Зрештою, архітектори тут не показали ані пропорцій, ані правильних ритмів, ані розуміння, що майбутній вигляд будівлі спершу потрібно показати мешканцям міста у вигляді правдивої візуалізації, бо на це потім людям доведеться дивитись щодня!

Знаю, скільки сил особисто витратили Андрій Москаленко та звісно Остап Патик (син автора мозаїки «Море і риби» – художника Володимира Патика, – ред.) на відновлення мозаїки. Один тільки благоустрій протягом останнього місяця вимагав від нас зустрічей на місці та у стінах міської ради.

Об’єктивно: і з боку забудовника було витрачено великі кошти як на відновлення мозаїки, так і на реконструкцію загалом. Шкода, що в результаті вони не працюють на позитивний «вау»-ефект.

Відновлена мозаїка – це найкраще, що сталось з «Океаном» після його руйнування. Тим не менше хороші речі матимуть продовження і незабаром в стінах будівлі запрацює комунальна дитяча мистецька школа площею 1000 м кв. Сподіваюсь, що завдяки ній людей з відчуттям прекрасного у Львові стане більше…».

Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на нашу сторінку в Facebook

 

Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на наш Telegram

Джерело: Інформаційна агенція «ЛЬВІВСЬКИЙ ПОРТАЛ»
2020-09-25 15:54:40

Теги
Back to top button
Close