Україна і світ

З 1 січня всі страхові виплати здійснює Пенсійний фонд України: що це означає для громадян

Організаційна модель соціального страхування зазнала змін. Відтепер уповноваженим органом в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування є Пенсійний фонд України. Про це йдеться на офіційному сайті ПФУ.

З 1 січня 2023 року набула чинності оновлена редакція Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування», відповідно до якої страхові виплати у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку на виробництві здійснюватиме не Фонд соціального страхування України, а Пенсійний фонд України.

По суті, змінюється орган, що буде забезпечувати такі виплати. Отже, відтепер Пенсійний фонд України виплачуватиме:

  •  допомогу по тимчасовій втраті працездатності ( «лікарняні»);
  •  допомогу по вагітності і пологах («декретні»);
  •  допомогу на поховання застрахованим особам, в т. ч. потерпілим на виробництві;
  •  одноразові та щомісячні страхові виплати потерпілим на виробництві, членам їх сімей.

Попри зміну органу, який здійснює страхові виплати, розміри цих виплат для громадян зберігаються, а розмір деяких — навіть збільшується.

Якщо у застрахованих осіб виникатимуть питання щодо страхових виплат, уже з 2 січня вони можуть звертатися за консультацією до спеціалістів будь-якого сервісного центру Пенсійного фонду України або Контакт-центру Пенсійного фонду України, наголосив Євгеній Капінус.

Нагадаємо, що з 1 січня 2023 року набув чинності Закон України від 21.09.2022 № 2620-X «Про внесення змін до Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» та Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», яким передбачено приєднання Фонду соціального страхування України (ФССУ) до Пенсійного фонду України. Пенсійний фонд України та його територіальні органи є правонаступниками ФССУ і виконують функції з управління в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку на виробництві.

Як установа, що має найбільш розгалужену мережу територіальних органів та є держателем і адміністратором електронного реєстру листків непрацездатності (складової частини реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування), Пенсійний фонд України відтепер здійснює:

  •  призначення страхових виплат та надання соціальних послуг відповідно до Закону;
  •  профілактику нещасних випадків на виробництві;
  •  проведення перевірок обґрунтованості видачі, продовження листків непрацездатності та документів, що є підставою для їх формування, на базі інформації з електронних систем та реєстрів;
  •  контроль за використанням страхувальниками страхових коштів.

Протягом листопада-грудня 2022 року Уряд ухвалив всі необхідні нормативні акти, аби забезпечити повну та ефективну передачу функцій соціального страхування, у тому числі прийом співробітників ФССУ на роботу до Пенсійного фонду України.

Міністерство соціальної політики України на своїй сторінці у Фейсбук роз’яснює, що попри війну, держава продовжує виконувати свої соціальні зобов’язання перед українцями, у тому числі, – із забезпечення державного соціального страхування.

«Уряд швидко та ефективно реалізував вимоги ухваленого у вересні Закону № 2620 щодо запровадження нової організаційної моделі соціального страхування в Україні. Згідно з Законом, з 1 січня виплати у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку на виробництві здійснюватиме не Фонд соціального страхування України, а Пенсійний фонд України.

Попри зміну органу, який здійснює страхові виплати, розмір цих виплат для громадян зберігається ( детальніше — в інфографіці), а розмір деяких — навіть збільшується», – йдеться в повідомленні.

 Реабілітація постраждалих на виробництві також фінансуватиметься і надалі.

Держава зберігає всі виплати і забезпечення допоміжними засобами реабілітації для людей з інвалідністю, а видатки за цим напрямом у 2023 році збільшено вдвічі порівняно з 2022 роком — до 3,3 млрд грн.

– Реалізація такого рішення дозволить не тільки скоротити управлінський апарат та зменшити видатки на його утримання, що дуже важливо під час повномасштабної війни. Власне, першочерговою метою реформування системи соціального страхування є підвищення доступності та ефективності сервісу, забезпечення прозорості процесів. Наразі ми — на шляху до повної автоматизації та цифровізації нарахування страхових виплат.

На сьогодні Пенсійний фонд володіє Державним реєстром застрахованих осіб, Електронним реєстром листків непрацездатності, тобто інформація, необхідна для нарахування лікарняних вже наявна у страховика. Це дозволить зробити процес нарахування більш зручним як для роботодавців, так і для заявників, оскільки послуга буде надаватися безпосередньо через особистий електронний кабінет страхувальника на Веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України. Наголошу, що хвилюватися щодо страхових виплат українцям не варто: умови їх надання та розміри НЕ змінюються, – пояснює міністр соціальної політики Оксана Жолнович.

Якщо раптом у вас виникли проблеми зі страховими виплатами, за консультацією рекомендуємо звертатись до будь-якого сервісного центру Пенсійного фонду України (перелік діючих сервісних центрів за посиланням: https://www.pfu.gov.ua/2152993-servisni-tsentry-gu-pfu) або до Контакт-центру Пенсійного фонду України за телефоном: 0800 503 753.

Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на наш Telegram

Детальніше читайте за посиланням: https://www.msp.gov.ua/news/22481.html

Джерело: Інформаційне агентство АрміяInform
2023-01-03 06:52:57