Львів закупить 48 нових автобусів за кредит

Львівська міська рада підписала договір на закупівлю 48 нових низькопідлогових автобусів «Електрон» за кредитні кошти Європейського інвестиційного банку. Про це Львівському порталу повідомили у пресслужбі мерії.
Договір підписали 10 вересня директор підприємства «Електрон Маш» Володимир Будзан та директор львівського комунального АТП-1 Сергій Климчук.
Автобуси будуть обладнані двигунами Євро-6, розраховані на 100 пасажирів, з низькопідлоговим салоном, пандусом для людей на кріслах колісних, місцями для пасажирів і водія з кондиціонерами та опаленням.
Як зазначив Олег Забарило, директор департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури Львова, наміри реалізації проєкту декларували ще у 2018 році.
«Проєкт реалізується за кредитні кошти. Нещодавно ми отримали погодження від Європейського інвестиційного банку на реалізацію цього кредиту, тому зараз можемо запускати процес виробництва 48 нових низькопідлогових автобусів класу Євро-6», – сказав він.
Останній раз Львів купував автобуси в «Електрона» у 2019 році. Вартість одного автобуса разом із податками становить близько 300 тисяч євро, тож 48 автобусів обійдуться приблизно у 14,4 мільйона євро. Погашення кредиту розраховане на 10 років.
За час великої війни закордонні партнери передали Львову 60 автобусів, але у ЛМР уточнюють, що їх усі передали на потреби ЗСУ та постраждалих громад.
Тим часом потреба в оновленні громадського транспорту залишається: Львів безкоштовно отримав 33 трамваї з Берну, Берліна та Базельланду, за кредитні кошти придбав 10 нових низькопідлогових 5-секційних трамваїв «Електрон» та модернізував 11 тролейбусів.
Комунальне АТП-1 купило у кредит 10 автобусів середнього класу і замінило 19 одиниць на маршрутах №20 і №37. Приватні перевізники також оновили майже 100 автобусів класу Євро-5 власним коштом, більшість із яких обладнані кондиціонерами та пристосовані для перевезення людей з інвалідністю.
За даними YouControl, ТОВ «Завод Електронмаш» працює у Львові з 2012 року. Основний напрям діяльності – виробництво автобусів та іншої автотехніки. Статутний капітал компанії становить 700 тис. грн. Керує підприємством Володимир Будзан.
Нагадаємо, що цього року Львівська міська рада вже кілька разів ухвалювала рішення про залучення кредитних коштів. Зокрема, 8 квітня депутати з другої спроби погодили взяття позики на 1,3 млрд грн. Кошти місто планує спрямувати на ремонти об’єктів, адже власного фінансового ресурсу у бюджеті розвитку на це немає – всі начебто «вивільнені» бюджетні гроші скерують на допомогу ЗСУ.
Кредитна історія міста тягнеться вже багато років і з кожним разом стає більшою: у попередні роки йшлося про позики на будівництво сміттєпереробного заводу, модернізацію обладнання комунальних підприємств, автобуси та інші потреби.
Крім того, у червні цього року Львів уже придбав 10 нових низькопідлогових автобусів «Атаман» із системою кондиціонування. На цю закупівлю витратили 43,5 млн грн, які комунальне АТП-1 взяло в кредит. Новий транспорт уже надійшов у місто.
Джерело: Інформаційна агенція «ЛЬВІВСЬКИЙ ПОРТАЛ»
2025-09-10 14:49:00