Україна і світ

Усунення корупції та розвантаження ТЦК: для чого впроваджується нова система оформлення та продовження відстрочок

З 1 листопада 2025 року в Україні діє нова система оформлення та продовження відстрочок від мобілізації.


Зміни внесено до постанови Кабінету Міністрів № 560. Вони передбачають автоматичне продовження більшості відстрочок, пріоритет оформлення в цифровому форматі через застосунок Резерв+, а також подання документів у ЦНАП замість ТЦК.

Для чого вдосконалюються процедури оформлення відстрочок, дізнавалася АрміяInform.

Це сприятиме зниженню корупційних ризиків при оформленні відстрочок

«Надання можливості військовозобов’язаним за допомогою застосунку Резерв+ продовжувати відстрочки від призову на військову службу роблять процес максимально прозорим», — говорить заступник директора Департаменту, начальник відділу з питань виявлення корупції Департаменту з питань запобігання та виявлення корупції МО України полковник юстиції Віктор Бивалькевич. При цьому спрощується бюрократична процедура з оформлення паперів, скасовується необхідність очікування у тривалих чергах, необхідність відвідування ТЦК та СП. Для тих, чий тип відстрочки ще не цифровізований, а також для тих, хто не користується смартфоном або має паперові документи й недостатньо даних у державних реєстрах, створюється можливість подання документів для оформлення відстрочки у будь-якому зручному ЦНАПі.

«Одночасно з цим, налагоджений обмін інформації між державними реєстрами створює прозорий механізм ідентифікації військовозобов’язаних, а також умови недопущення використання документів з ознаками підробки. Це сприятиме зниженню корупційних ризиків, пов’язаних з можливістю зловживанням посадовими особами з метою отримання незаконної винагороди за сприяння ухиленню від мобілізації. Крім того, цифровізація процедури оформлення відстрочки має покращити комунікації військовозобов’язаних з державними органами та зменшити ризики корупційних проявів в цілому», — додає Віктор Бивалькевич.

Завдяки новому порядку зменшиться навантаження на ТЦК, адже основним способом оформлення та продовження відстрочок стане Резерв+

Новий порядок оформлення відстрочок громадянам впроваджується для того, аби зменшити навантаження на ТЦК, а також щоб сам процес отримання відстрочок був максимально прозорим«, — пояснює керівник цифрових продуктів Міноборони Мстислав Банік.

Це має зменшити вплив людського фактора та прибрати корупційні ризики.

«Люди, що мають відстрочки й потрапляють під автоматичне продовження, вже отримали сповіщення про те, що їхня відстрочка автоматично продовжена. Це значить, що людям не треба йти ні в ТЦК, ні в ЦНАП. Достатньо просто мати Резерв+ у своєму телефоні, аби побачити це сповіщення. Більшість відстрочок оформлюються саме через мобільний застосунок Резерв+. Це автоматично, прозоро, тож система відпрацьовує це максимально швидко і зручно для людини. 10 типів відстрочок, які зараз доступні в Резерв+, покривають понад 80% всіх відстрочок, на які подаються люди», — зазначає Мстислав Банік.

Цифровізація процесів дає військовозобов’язаним зручний інструмент для оформлення та продовження відстрочок

З 1 листопада заяви про надання та продовження відстрочок ТЦК та СП опрацьовують по новому. Громадяни подають заявку через Резерв+ або надають документи до ЦНАПу — адміністратор ЦНАП сканує їх і передає в електронній формі до відповідного ТЦК та СП для ухвалення рішення.

«Нові правила спрямовані на спрощення процесу та перехід до цифрової системи оформлення. Адже вже зараз відстрочку можна отримати через застосунок Резерв+ за 10 пунктами, а автоматично продовжуються відстрочки вже за 14 пунктами, за наявності всієї необхідної інформації у відповідних державних реєстрах. Відповідно вже зараз звертатися до ЦНАПу для надання відстрочок потрібно лише у разі, якщо не вдалося це зробити через застосунок Резерв+», — розповів начальник групи комунікацій Полтавського обласного територіального центру комплектації та соціальної підтримки Роман Істомін.

Нагадаємо, відтепер основним підтвердженням відстрочки є електронний військово-обліковий документ у застосунку Резерв+.

Якщо користувач не має доступу до смартфона, можна роздрукувати паперову копію цього документа. Отримати файл для друку можна:

  • у застосунку Резерв+;
  • через портал Дія;
  • звернувшись по роздруківку до ТЦК та СП (чи ЦНАП, якщо це саме документ з відміткою про відстрочку).

Джерело: Інформаційне агентство АрміяInform

Магазин автозапчастин AvtoBot м.Ніжин