Китай та Індія призупиняють закупівлю російської нафти через санкції США
Торгівля російською нафтою з країнами Азії сповільнюється через значний розрив у цінах між продавцями та покупцями у Китаї. Азія залишається ключовим ринком збуту російської нафти.
Про це свідчать дані трейдерів і судноплавного реєстру, повідомляє Reuters.
Як санкції США впливають на торгівлю російською нафтою
З 10 січня США запровадили нові санкції, які спрямовані на ланцюги постачання російської нафти. Це спричинило різке зростання тарифів на доставку нафти танкерами. Частина покупців та портів у Китаї та Індії уникають використання санкціонованих суден.
Пропозиції на березневі постачання російської нафти ESPO Blend із Козміно зросли до $3-$5 за барель на умовах доставки судном до Китаю через стрімке зростання вартості фрахту для танкерів Aframax. Про це повідомили три трейдери, знайомі із ситуацією.
До запровадження січневих санкцій попит на нафту в зимовий період і зростання цін на іранські сорти підняли премії на ESPO Blend до $2 за барель – це найбільший рівень із лютого 2022 року, початку війни в Україні. У той час знижки на нафту досягали $6 за барель.
Ситуація в Індії та Китаї
Фінансовий директор Bharat Petroleum Corp Ltd повідомив виданню, що компанія не отримала жодної нової пропозиції на березневі постачання, хоча зазвичай вони надходять у середині місяця. Очікується, що кількість доступних вантажів у березні буде меншою, ніж у січні та грудні.
Російська нафта становить 36% імпорту Індії та майже п’яту частину імпорту Китаю у 2024 році. За даними аналітичної компанії Kpler, нові санкції охоплюють танкери, які транспортують близько 42% російської морської нафти, що йде переважно до Китаю. Водночас частина санкціонованих танкерів усе ще розвантажується в Китаї та Індії у рамках перехідного періоду.
США пояснили Індії, що танкери з російською нафтою мають бути розвантажені до 27 лютого, а оплати за нафту на цих суднах мають бути завершені до 12 березня, заявив міністр нафти Індії Панкадж Джайн.
У Китаї санкціоновані танкери стикаються із затримками у розвантаженні навіть за дотримання умов винятків, які дозволяють обійти певні санкційні обмеження. Наприклад, три танкери розвантажили нафту ESPO та Sokol 15-17 січня, а танкер Olia завершив розвантаження у порту Янтай в Шаньдуні лише 28 січня, провівши у морі майже три тижні.
Інші танкери, такі як Huihai Pacific, ще чекають на розвантаження у порту Тяньцзінь, а танкер Viktor Titov прямує до Циндао після завантаження нафти Sokol 6 січня.
В Індії з 10 січня дев’ять нових санкціонованих танкерів уже розвантажили нафту. Кілька танкерів із сортом Urals перебувають у дорозі.
Вплив санкцій США на ринок
Санкції США та заборона, введена цього місяця портовою групою Шаньдуну, можуть призвести до втрати до 1 млн барелів нафти на день для місцевих НПЗ, повідомляє консалтингова компанія FGE. Незалежні НПЗ знижують переробку через зростання вартості альтернативних постачань. Очікується скорочення переробки на 400 тис. барелів на день до лютого.
Старший аналітик Kpler Сюй Мую прогнозує, що імпорт російської нафти з Далекого Сходу до Китаю залишатиметься низьким у найближчі тижні після падіння до шестимісячного мінімуму – 717 тис. барелів на день минулого тижня.
В Індії FGE прогнозує перебої у постачанні 450 тис. барелів на день російської нафти, проте НПЗ використовують перехідний період, щоб мінімізувати вплив. У грудні та січні Індія вже отримувала менші обсяги російської нафти, ніж за попередні шість місяців. Індійські НПЗ шукають альтернативні постачання з Близького Сходу, Африки та США на березень і квітень, очікуючи подальше скорочення російських обсягів.
Нагадаємо, 10 січня США запровадили масштабні санкції проти нафтового сектору Росії. Обмеження охопили найбільші російські нафтовидобувні компанії, зокрема Газпромнефть і Сургутнефтегаз, страхові компанії, постачальників послуг у нафтогазовій сфері, окремих російських посадовців і 183 судна тіньового флоту, що транспортували російську нафту.
Джерело ФАКТИ. ICTV
2025-01-28 16:57:00