Знищення корабля окупантів: якою була найскладніша морська операція ГУР

Найскладнішою морською операцією Головного управління розвідки МОУ було знищення найсучаснішого патрульного корабля окупантів «Сєргєй Котов».
Таку думку у своїй колонці для Інтерфакс-Україна висловив генерал-майор Ілля Павленко, ексзаступник начальника ГУР МОУ.
Цей корабель дрони Magura вражали до потоплення двічі. Остаточно його знищили на початку березня 2024 року. У результаті атаки українських морських дронів корабель зазнав пошкоджень корми, правого та лівого бортів.
Вогневе ураження відбулось у територіальних водах України, неподалік Керченської протоки. Вартість потопленого корабля становить близько 65 мільйонів доларів.
Ілля Павленко зазначив, що спецпризначенці загону ГУР Group 13 за допомогою дронів Magura V5 знищили ще чимало ворожих надводних цілей. Нині ударний морський дрон Magura — це єдиний безпілотник у світі, який потопив військовий корабель.
«Але креативність інженерів спецпризначенців ГУР на цьому не обмежилася: в останній день 2024 року воїни Group 13 вперше в історії уразили повітряну ціль за допомогою Magura V5, оснащеного ракетним озброєнням», — нагадав ексзаступник начальника ГУР МОУ.
Поблизу мису Тарханкут тимчасово окупованого Криму ракетами Р-73 Sea Dragon, запущеними з Magura V5, було збито два російські вертольоти Мі-8. А на початку травня 2025 року поблизу російського порту Новоросійськ воїни Group 13 з платформи новітньої української розробки Magura V7 ракетами AIM-9 Sidewinder збили два російські багатоцільові літаки Су-30.
Комплексом цих успішних операцій оператори ГУР досягли стратегічної мети — повернули Україні вільну логістику через Чорне море.
Чорноморський флот РФ змушений був покинути порти Кримського півострова, перебазувавшись на побережжя Кавказу. Тепер російські військові кораблі дуже обережно покидають місця і на короткий час, постійно остерігаючись атак українських морських дронів.
В результаті були розблоковані українські порти Чорноморськ, Одеса та Південний. Працюють українські порти на Дунаї, відкриті та убезпечені торговельні шляхи, зокрема для українського зерна, яке доставляється до потребуючих продовольства країн Африки та Близького Сходу.