Завдання Міноборони, виробництво зброї та мобілізація: головне з першого інтерв’ю Дениса Шмигаля на посаді

Міністр оборони України Денис Шмигаль дав перше інтерв’ю після призначення на посаду, в якому окреслив ключові завдання відомства і розповів про об’єднання з Мінстратегпромом.
Денис Шмигаль також висловився щодо ситуації на фронті, забезпечення Збройних Сил України та нарощування власного виробництва озброєння.
АрміяInform зібрала ключові заяви Дениса Шмигаля з інтерв’ю ВВС Україна.
Про завдання Міністерства оборони України
Перше, у нас підписано 28 безпекових угод. Зараз ми робимо аудит міжнародних домовленостей, зобов’язань по наших безпекових угодах, по домовленостях на всіх «Рамштайнах», які були. Відповідно, дивимося, що є в нас з точки зору зброї, міжнародної військової допомоги і коштів на цей і на наступний рік. Це основний елемент.
Друге — зараз ми формуємо концепцію механізму залучення коштів, ресурсів і зброї в межах 5% внеску в НАТО від наших партнерів. Стабільне завдання — залучення міжнародного фінансування і безпекова допомога.
Третє. Важливе публічне завдання від президента — збільшити до 50% виробництво власної зброї — від дронів-перехоплювачів до артилерії та броньованих автомобілів.
Також зараз ми проведемо повну кадрову інвентаризацію в департаментах, в управліннях у зв’язку з об’єднанням міністерств — оборони і стратегічних галузей промисловості. Буде проведений аудит угод, фінансів. Але це буде зроблено з метою покращення певних процесів, а не для критики.
Про об’єднання Міноборони та Мінстратегпрому
Qде війна, українська економіка стала на військові рейки, почало зростати українське оборонне виробництво, і зараз нам необхідна можливість швидше реагувати, треба прибрати зайві бюрократичні зв’язки, прибрати природну конкуренцію між міністерствами.
Тому об’єднання сьогодні, в цей час повномасштабної війни — я вважаю, що це правильне політичне рішення. Об’єднати, прибрати ці суперечки: «ви у нас то не хочете купляти, а ви у нас на то гроші не заклали». Коли це одне міністерство, ми розуміємо, що ми несемо відповідальність за виробництво того, що необхідно Збройним Силам.
І це не конфлікт інтересів. Укроборонпром — корпоратизований. Є наглядова рада, вони відокремлені, тобто прямий вплив відсутній у держави.
Плануємо швидкі рішення. Ті підприємства, що «живі» — корпоратизуємо і передамо в Укроборонпром. Підприємства, які не «живі», але мають нерухомість — всі в Фонд держмайна на приватизацію.
Про ситуацію на фронті
Загалом фронт стабілізований, лінія фронту стабілізована. І росіяни демонструють неспроможність зробити якихось проривних дій. А українські Сили оборони завдають ворогу величезних втрат, знекровлюють його та виснажують.
Морально у нас немає опції «здатися». Коли партнери мене питають, чи ми втомлені, я кажу — а що можливо за 4 роки великої війни бути не втомленим? Але коли на кону ваше життя у вас нема шансів бути виснаженими. Ми можемо бути втомленими, але ми маємо продовжувати боротьбу економічно, мілітарно, будь-яким шляхом.
Мені б дуже хотілося, щоб наші партнери допомогли нам створити достатній тиск на російського агресора і на полі бою, і санкційно, і привести їх за стіл перемовин.
Всім партнерам я завжди дуже просто показую двома долонями, як можна путіна привести за стіл перемовин. З однієї сторони ми маємо створити тиск на полі бою. З іншої сторони має бути тиск назустріч — санкційний, який буде фінансово знекровлювати ворога.
Про мобілізацію
Станом на сьогодні мобілізація триває за планом. Це правда. Також дуже важливо розуміти, що мобілізація на 90% відбувається абсолютно нормально — люди, отримуючи повістки, приходять служити. Їх не хапають, їх не тягнуть. Вони, отримавши документ, приходять в ТЦК, оформляються і їдуть в навчальні центри. І я вдячний тим нашим захисникам і захисницям, які реагують свідомо на отримання документа по мобілізації.
Це дуже почесно. І навіть прикро, що ми часто на це не звертаємо уваги. Завжди ми бачимо в медіа той невеликий, скандальний відсоток. І це грає проти нас. Проти України, проти українського суспільства, проти нашої незалежності та національної безпеки, що мобілізація – це оці 5-10% скандалу. А насправді мобілізація на 90% — це свідоме рішення українців.
Тема ТЦК настільки стала токсичною, не в останню чергу завдяки ворогу. Він над цим багато працює. Ви зараз бачите, що він атакує ТЦК, шукає найбільш соціально вразливі точки.
В ТЦК сьогодні військове керівництво поставило в більшості працювати людей, які пройшли поле бою. Цьому теж треба віддавати належне. Має бути усвідомлення, що робота ТЦК — це не для того, щоб комусь нашкодити. Це для того, щоб наша країна вижила і нація вижила.
Про законопроєкт щодо НАБУ і САП
Протягом останніх шести років ось це скликання парламенту, яке зараз є, з цим урядом, який працював протягом цього періоду, створили зробили цю інфраструктуру дієвою і дійсно незалежною.
Фактично була завершена реформа НАБУ, бюро була надана повна самостійність, посилена Спеціалізована антикорупційна прокуратура, проведені конкурси, призначений антикорупційний прокурор, запрацював Вищий антикорупційний суд, проведені відповідні аудити.
Тобто всі ці органи антикорупційної інфраструктури отримали повну незалежність парламентом цього скликання, цим урядом за ініціативи саме Президента Зеленського.
Я думаю, парламент спирався на певні дані, зокрема і щодо загроз національної безпеки. Але, що найважливіше, так це наслідки цієї ситуації. Україна, українське суспільство, українська влада вчергове продемонстрували політичну зрілість і дорослість.
Президент відреагував миттєво. Миттєво були зібрані зустрічі з керівниками антикорупційних органів. Були поставлені питання, в чому, на їх думку, проблематика, де вони її бачать і як цю проблематику можна розв’язати. Після цих зустрічей негайно було подано новий законопроєкт.
Ми сподіваємося, що парламент найближчим часом збереться і його розгляне. І це буде ще одним маркером демократії і політичної зрілості української нації, українського суспільства та влади.