Україна і світ

«Техніка для людей»: «розпаковка» БТР Stryker 81 окремої аеромобільної бригади

Фото: Олександра Клижка / АрміяInform

Швидкі, прохідні та зручні для екіпажу і десанту.

Ці БТРи дуже якісно показала себе під час Курської операції, надавши підрозділам високої мобільності під час наступальних дій. Зараз на цю техніку чекає нове випробування бойові дії на сході країни.

Як себе вже зарекомендували «Страйкери» та які від них очікування, АрміяInform розповіли представники 1 аеромобільного батальйону 81 окремої аеромобільної бригади ДШВ.

«Шкода, що вони не з’явилися у нас раніше»

Шкода, що у нас їх не було ще з 2022 року, говорить представник першого аеромобільного батальйону Владислав. Адже на них можна виконувати задачі швидко, якісно і без таких втрат, які зазнаються при експлуатації старих радянських зразків техніки.

«Він добре захищений. Крім основної броні є додатковий захист з кераміки. В лоб спокійно тримає калібр 12,7. Були випадки, що витримував і 30 мм снаряди. Підриви на мінах також має витримувати. У нас, на щастя, такого не було. Але побратими з інших підрозділів говорили, що витримує спокійно. Особовий склад залишається неушкодженим».

Ще важливі переваги БТР Stryker – це швидкість, гарна прохідність та плавний хід. А також надійність під час експлуатації, розповідає механік-водій Віктор з позивним «Марік».

«Поки жодного разу не підводив. Навіть з пробитим колесом можна їздити. Працює підкачка. Якщо багнюка, то всі 8 коліс нормально «гребуть». Ніде ще не застрягали. Плюс гідравліка – машину не кидає, вона не стрибає. Дуже комфортна. Є нічна камера, аби їздити вночі. Включив і дорогу бачиш. Не як вдень, звісно, але вистачає».

Stryker по асфальтованій дорозі розганяється до 110 км/г. А по пересіченій місцевості може їхати 90 км/г. За словами «Маріка», сьогодні під час тренувань по селу він легко набирав швидкість у 40 миль, що дорівнює десь 65 кілометрам на годину.

«Зараз бій має тривати 5, ну може 10 хвилин. Якщо він триває півгодини, то це вже все»

А швидкість в сучасних умовах – це запорука успіху, продовжує представник батальйону Владислав.

«Зараз бій має тривати 5, ну може 10 хвилин. Якщо він триває півгодини, то це вже все. По тобі летить все – арта, FPV, дрони зі «скидами». Зараз навіть так, що якщо штурмові дії виявляються завчасно, то це вже дорога в один кінець». 

Фото: Олександра Клижка / АрміяInformФото: Олександра Клижка / АрміяInform

Зараз десантники 81 окремої аеромобільної бригади відпрацьовують штурмові дії в населеному пункті. В тому числі відпрацьовується швидкість виконання задачі. І БТР Stryker у цьому суттєво допомагає.

«Сьогодні на занятті ми засікали – десантування відбувається за 7 секунд і машина рушає. А загалом весь штурм проходить за 20 секунд. 8 чоловік в Stryker спокійно вміщується. Це штатне відділення, з рюкзаками, зброєю, боєприпасами. Все дуже зручно. Прекрасно підходить, як для ведення штурмових дій, так і для заміни особового складу на позиціях». 

«Їздиш, як на легковій машині»

В машині все зроблено для того, аби екіпажу та десанту було максимально зручно та комфортно працювати, говорить водій «Марік». Він в ЗСУ з самого початку широкомасштабного вторгнення. Був в повітряних силах, а потім перевели в ДВШ. Весь час був водієм. Багато на чому поїздив, тому є з чим порівнювати.

«Апарат чудовий. Коробка автоматична, руль з гідравлікою. Їздиш, як на легковій машині. Є піч. Вона працює і на місце водія і в десантний відсік. Тому тепло всім. Є кондиціонер. Але поки не вмикали ще, бо потреби не було. Великі якісні триплекси. На них подається і омивач, і обдув. Навіть під час дощу можна спокійно їхати і все бачити. Є зв’язок. Дуже якісний. Все чітко чути. Є зв’язок між екіпажом, а також з командуванням».

Техніка хоч й американська, але мовного бар’єру під час експлуатації майже не виникає. Все інтуїтивно просто. А якщо десь і потрібно дізнатися додатково, то є спеціальні позначки. На них майже немає тексту. Всі необхідні дії просто намальовано. 

«Відчувається, що машина створювалася для людей»

Вогнева міць БТР Stryker – бойовий модуль з кулеметом Browning M2 калібром 12,7, а також з можливістю встановлення гранатомету МК 19. Кожен елемент робочого місця, а також сам модуль можна під себе налаштувати, розповідає навідник Максим з позивним «Таклбері».

«У мене зріст у 190 см. Але я себе чудово тут почуваю. Все під себе налаштував – і сидіння, і модуль. Працювати модулем легко. Є джойстик. Є 4 запобіжні системи. Тобто випадково точно не вистрелиш. Зображення виводиться на екран. Воно дуже чітке. Зум теж дуже великий. На навчаннях ми легко фокусувалися на цілі, яка за кілометр від нас. На дистанцію в 2 кілометри з короткої черги в 5 куль 2-3 з них точно йдуть у мішень».

Також модуль перемикається на нічний, контрастний режим. Налаштовується яскравість, контрастність, різкість. Все виставляється під себе. Навіть швидкість реагування модуля на джойстик можна налаштувати.

«Відчувається, що машина створювалася людьми і для людей. Тут все для комфорту».

Якщо треба «розібрати» хату чи підвал, то він робить це спокійно»

Кулемет хоч і 12,7-мм (що за калібром поступається 14,5 мм кулемету КПВТ, або 30-мм гарматі, які ставляться на радянські БТР-80), але він ефективний, додає Владислав. Надійність та точність – якості, перевірені часом. 

«На ходу він спокійно влучає в цілі на дистанції у 800 метрів. Якщо треба буде приїхати та розібрати будівлю чи якийсь підвал, то він це робить спокійно». 

Фото: Олександра Клижка / АрміяInform
Фото: Олександра Клижка / АрміяInform

До цього у батальйоні використовувалися ББМ «Козак 2М1» та БМП-2. «Козак», за словами Владислава, машина непогана, але вона краще підходить для роботи в населених пунктах, адже на слабких ґрунтах має проблеми з прохідністю. А БМП-2…застаріла слабозахищена техніка. БТР Stryker є якоюсь мірою універсальною машиною, яка підходить для більшості бойових завдань.

Джерело: Інформаційне агентство АрміяInform
2025-04-10 06:22:00

Магазин автозапчастин AvtoBot м.Ніжин