Україна і світ

Tesla стрімко втрачає лояльність покупців – кількість обмінів зростає

Фото: Pexels, Getty Images

Кількість власників Tesla, які обмінюють свої електромобілі на автівки інших марок, сягнула рекордного рівня. Про це свідчать дані національної платформи з купівлі авто Edmunds.

Власники Tesla позбуваються своїх машин

Згідно з аналітикою, березень став місяцем із найвищою часткою обмінів Tesla на нові чи вживані авто інших брендів. Цей сплеск відбувається на тлі різких змін, що відбулися після того, як гендиректор та засновник Tesla Ілон Маск у січні 2025 року перейшов до Вашингтона як ключова фігура в адміністрації Дональда Трампа.

Маск, який очолив новостворене Міністерство урядової ефективності, провів масштабне скорочення штату федеральних службовців та урядових витрат. Також він отримав доступ до чутливих державних комп’ютерних систем і баз даних, хоча низка його дій наразі оскаржується в суді. До слова, Трамп вже обмежив повноваження Маска у питаннях кадрової політики.

Жоден інший автовиробник не асоціюється так тісно зі своїм очільником, як Tesla. Згідно з опитуванням Edmunds у серпні 2024 року лише 2% американських покупців авто не знали, хто такий Ілон Маск.

Втрата позицій брендом Tesla

Після перемоги Трампа в листопаді інвестори активно купували акції Tesla, однак цього року вони масово їх розпродають – вартість паперів компанії знизилася на 42%.

Паралельно у США та за кордоном відбуваються хвилі протестів біля об’єктів Tesla. Також було зафіксовано акти вандалізму та підпалів магазинів Tesla, автівок і зарядних станцій.

Компанія почала втрачати позиції ще до призначення Маска в адміністрацію президента США. За даними Brand Finance, у 2024 році вартість бренду знизилася на 26%, або близько $15 млрд – це другий рік поспіль негативної динаміки.

У лютому 2025 року кількість переглядів нових моделей Tesla на платформі Edmunds впала до найнижчого рівня з жовтня 2022 року.

Водночас конкуренція на ринку електромобілів зростає. За даними S&P Global Mobility, у січні продажі Tesla в США впали на 11% у річному вимірі, тоді як Ford, Chevrolet і Volkswagen наростили свої показники.

– Зміни в сприйнятті Tesla споживачами створюють можливості для традиційних автовиробників і нових гравців на ринку електромобілів. Якщо вірність бренду Tesla знижується, інші компанії можуть привабити її клієнтів, пропонуючи кращі ціни, нові технології або просто менше скандалів, – зазначила голова відділу аналітики Edmunds Джессіка Колдвелл.

Варто зазначити, що дані Edmunds не враховують випадки, коли власники Tesla обмінюють електромобілі на нові моделі тієї ж марки. У Tesla ситуацію поки не коментують.

Джерело ФАКТИ. ICTV
2025-03-21 18:23:00