Львівський портал

Стріляють, бо у тіні перевізників перебуває до 40% коштів, – Васюник

У Львові досі немає обліку пасажирів і коштів, які пасажири платять за проїзд, а впровадження е-квитка, який би вивів із тіні всі грошові потоки, триває вже 8 років. Про це на своїй сторінці у Telegram повідомив експерт з питань транспорту і автор закону про е-квиток Ігор Васюник, коментуючи масову стрілянину перевізників на Київщині.

 

За словами Ігоря Васюника, у тіні перевізників перебуває до 40% коштів, а мерія Львова продовжує говорити про збитковість перевезень, та дотації із бюджету комунальних транспортних підприємств.

«Ви напевно вже бачили це відео ранкової перестрілки в Броварах. Це перевізники потоки ділили. Так от – просто згадуйте це відео щоразу, коли Львівська міська рада і мер буде вчергове говорити про збитковість перевезень, про вливання мільйонів в статутні капітали «збиткових» комунальних транспортних підприємств, про компенсації приватним перевізникам.

У Львові 8 років як впроваджують Е-квиток, який би вивів всі тіньові грошові потоки. У Львові НЕМАЄ обліку пасажирів, НЕМАЄ обліку коштів, які пасажири платять за проїзд!

За різними оцінками в тіні перебуває 30-40% коштів. Ці гроші осідають в чиїхось кишенях.

В некарантинний період щодня весь транспорт Львова перевозить приблизно один мільйон пасажирів. Нехай половина з них їздить маршрутками по 7 гривень – це 3,5 млн грн/день. Нехай ще половина їздить електротранспортом по 6 гривень – це ще 3 млн грн/день. Нехай грубо віднімемо один мільйон гривень на пільговиків, студентів…

Виходить:

≈ 5 500 000 грн / день

≈ 165 000 000 грн/ місяць

40% цих коштів в тіні», – повідомив Ігор Васюник.

Нагадаємо, Львівський портал повідомляв, що компанію, яка запровадить у Львові електронний квиток, визначили у грудні 2019 року. У тендері переміг чесько-український консорціум компаній Mikroelektronika spol s r.o., та SoftServe – Municipal Technologies LLC. Ці фірми запустять е-квиток майже за 11,6 млн євро.

Е-квиток діятиме у всьому громадському транспорті Львова, однак його впровадження планують розпочати з трамваїв і тролейбусів, а вже після цього – у маршрутках.

За попередніми підрахунками, після введення е-квитка у Львові місячний безлімітний абонемент на проїзд коштуватиме близько 400-500 гривень.

Після введення е-квитка пільгові картки будуть іменними. А загалом проїзні квитки у громадському транспорті Львова будуть короткотривалими (наприклад, на годину), довготривалими (на день, тиждень), також діятимуть картки-абонементи (на місяць, квартал, півроку, рік). Такі абонементи за бажанням львів’ян також можуть стати іменними. Відтак якщо людина придбала річну картку на проїзд, але загубила, то зможе відновити її, вказавши відповідні персональні дані.

Спеціально під електронний квиток у Львові на вул. Горбачевського працюватиме Центр обслуговування пасажирів. Його обіцяли відкрити восени цього року. На перебудову вілли під такий центр витратять 6,4 мільйона гривень.

Також після введення електронного квитка суттєві зміни будуть й у проїзді пільговиків. Детальніше про це читайте тут.

Все, що треба знати про е-квиток, яким чином він працюватиме у Львові, читайте за цим посиланням.

Як водночас зазначає автор закону про електронний квиток Ігор Васюник, у сфері перевезень громадським транспортом Львова обертається сотні мільйонів необлікованої готівки. За різними оцінками, в тіні перебуває 30-40% коштів.

Відтак Ігор Васюник неодноразово наголошував, що реформування громадського транспорту Львова як такого має розпочатися саме із впровадження електронного квитка, що дозволить зробити цю сферу більш прозорою та дасть можливість оптимізувати видатки. Також політик переконаний, що у Львові цілком реально впровадити безкоштовний транспорт, адже 110 міст світу повністю скасували оплату за проїзд в громадському транспорті. Детальніше про, скільки часу потрібно, щоб налагодити якісну роботу громадського транспорту у Львові читайте детальніше у матеріалі: «Чому львів’яни добираються на роботу аварійними маршрутками».



Джерело: Інформаційна агенція «ЛЬВІВСЬКИЙ ПОРТАЛ»

Back to top button
Facebook
Close