Що таке роялті та чому потрібно платити за музику
Хто заплатить за музику – питання, яке давно хвилює українських музикантів. До слухачів претензій немає – вони платять, коли приходять на концерти чи купують платівки. Проблема через тих, хто користується музикою на комерційній основі та не платить.
Ринок роялті в Україні досягає сотні мільйонів доларів, але музиканти отримують із цього копійки. І якщо у всьому світі артисти заробляють саме з роялті, то в Україні все навпаки: музикантів годують концерти, а от роялті десь пропадають.
Аби система роялті працювала в Україні, лідер Другої ріки Валерій Харчишин об’єднався з багатьма іншими українськими музикантами. Разом створили Українську агенцію з авторських та суміжних прав. Тепер відстоюють свої права на гідну оплату, точніше – роялті.
– Музика – це такий же продукт, як хліб і сіль. І за продукт треба платити.
У кафе, барах, ресторанах, магазинах і фітнес-центрах музика не завжди звучить ліцензійно. За таке “піратство” можна подати до суду. Щоб не отримати штраф, власнику закладу потрібно укласти договір з авторами музики.
Сума роялті різна та залежить від багатьох факторів – розташування і площі закладу. Втім сума абсолютно некритична для бізнесу.
– У межах сотень, якщо йдеться про малі заклади громадського харчування. Можливо, з трьома нулями – це якщо від величезних торгівельних центрів. Це не є значною сумою для бізнесу. Заклади мають розуміти, що такими незначними внесками ви робите велику справу, тому що вас багато. Україна велика, – зауважує Харчишин.
Музиканти про допомогу не просять, але закликають оплачувати ту послугу, яку вони надають. Угоду з Агенцією авторських та суміжних прав може укласти будь-який бізнес у всіх регіонах України.
2023-02-02
Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на наш Telegram
Джерело ФАКТИ. ICTV
2023-02-02 13:34:28