Розширення технічної експансії: знані танками, ракетами та артсистемами зброярі Республіки Корея просувають на ринок і свої вертольоти

Як заявляє інформаційне агентство Yonhap News із Сеула, угода вартістю в 93,7 мільйона доларів США має бути реалізованою Korea Aerospace Industries KAI в період з 2025 по березень 2029 року з відповідним пакетом матеріально-технічного забезпечення та практичним навчання іракських пілотів, повідомляє АрміяInform.
Принагідно місцеві медіа нагадали, що крім офіційного Багдада зацікавленість у гелікоптерах з Республіки Корея у різний час виказували Філіппіни та В’єтнам.
Окрім гелікоптерів Surion, південнокорейська компанія KAI намагається розширити експорт авіатехніки, зокрема навчально-тренувальних та бойових літаків T-50 і FA-50, які активно просуваються на міжнародні ринки та вже були замовлені Іраком. На сьогодні активним замовником цих літаків є Польща, яка, крім їх закупівлі, планує стати центром обслуговування цих літаків у Європі, Африці та на Близькому Сході.
Досліджуючи ці проєкти експерти українського оборонного порталу ІКК Defense Express (DE) підкреслили два аспекти — Південна Корея вперше продає на експорт свої гелікоптери, і крім того, тут мова про машини, технології для яких були придбані в Європі.
Якщо конкретніше, то робота над KUH-1 Surion стартувала влітку 2006 року після проведеного тендеру, переможцем якого стала компанія Eurocopter. Цей факт окрім всього іншого може пояснити, чому південнокорейський KUH-1 Surion візуально дещо схожий на NH90, про створення і експлуатаційні особливості якого ми неодноразово розповідали у своїх матеріалах.
При цьому аналітиками DE стверджується, що вартість цього тендеру становила еквівалент 1,7 мільярдів доларів за цінами 2017 року. Також є інформація, що спеціалісти Eurocopter допомогли KAI зокрема при розробці силової трансмісії, головного редуктора, системи автоматичного управління польотом та деяких інших компонентів.
Оснащений двома турбованими двигунами Hanwha Techwin T700-701K, Surion підтримує максимальну злітну вагу 8709 кілограмів, дальність польоту 828 кілометрів і крейсерську швидкість 251 кілометр на годину. Він має вдосконалену авіоніку, включаючи GPS, системи радарного попередження та можливості цифрового картографування, а також функції безпеки, такі як куленепробивний планер та стійкі до аварій паливні баки.

Гелікоптер призначений для багатоцільового використання, що дозволяє виконувати як військові, так і цивільні місії в різних оперативних середовищах.
У Республіці Корея Surion використовується армією (ROKA) і різними державними структурами, включаючи Корейську лісову службу, Національне пожежне агентство та Берегову охорону.
Його функції включають транспортування військ, гасіння пожеж, медичну евакуацію та пошуково-рятувальні операції. Варіанти включають Marineon для амфібійних операцій, протипожежні моделі з 2500-літровими резервуарами для води та обладнанням нічного бачення, а також гелікоптери для мінування, які зараз розробляються.
Перший політ південнокорейського KUH-1 Surion відбувся у березні 2010 року. Багатоцільові гелікоптери KUH 1 Surion знаходяться на озброєнні Збройних сил РК з 2012 року.
На початок 2024 року, за даними The Military Balance 2024, армійська авіація сухопутних військ Південної Кореї мала в своєму розпорядженні близько 200 KUH-1 Surion, ще 27 таких вертольотів у амфібійному варіанті — авіація морської піхоти ВМС РК.

Базові характеристики KUH-1 Surion:
- довжина фюзеляжу — 19 метрів;
- максимальна злітна маса та показник корисного навантаження — 8,7 тонн та до 2,7 тонн відповідно;
- екіпаж та десант — дві та дев’ять осіб відповідно;
- максимальна швидкість польоту — до 283 км/год;
- максимальна дальність польоту (з додатковим паливним баком) — 828 кілометрів.

У грудні 2024 року компанія Korea Aerospace Industries (KAI) також уклала угоду про складання двох гелікоптерів KUH-1 Surion, спеціально розроблених для пожежогасіння, з поставкою, яка очікується до березня 2029 року.
До 2024 року загалом було вироблено та розгорнуто понад 300 одиниць Surion та його варіантів, що демонструє універсальне застосування даного вертольота в різних секторах життєдіяльності.
Гелікоптер KUH-1 Surion. Відео: MILITARY POWER TUBE
Джерело: Інформаційне агентство АрміяInform
2025-02-27 06:32:00