Україна і світ

На півдні України масово запрацювали інноваційні освітні простори для дітей

В умовах повномасштабної війни 46 Цифрових освітніх центрів відчинили свої двері для учнів Херсонської, Миколаївської та Одеської областей.

Ініціатива реалізується ЮНІСЕФ та Асоціацією інноваційної та цифрової освіти (AIDE) за підтримки МОН.

Багато громад у південній частині України були звільнені від окупації, але наразі розташовані близько до лінії фронту та постійно страждають від атак. Ситуація у Херсонській області ще напруженіша, адже регіон зазнає бомбардувань щодня – в таких умовах на Херсонщині проживають близько 10 000 учнів, яким потрібно забезпечити належне навчання та доступ до освіти. У решті областей це питання також набуває актуальності через можливі блекаути.

Як розвивається освіта в умовах війни у південних областях України

За словами заступниці міністра освіти і науки України Надії Кузьмичової, держава продовжує активно працювати над гарантуванням безпечного та доступного навчання для наших дітей. Докладає усіх зусиль для відновлення очного навчання в регіонах, де це можливо, водночас розглядаючи нові формати організації освітнього процесу для безпеки учнів.

– Цифрові освітні центри – це найкраща наразі альтернатива для дітей, якщо немає можливості навчатись у школах, – зазначає Надія Кузьмичова.

Від початку 2024 року у трьох південних областях (Херсонська, Миколаївська та Одеська) успішно працюють 16 Цифрових освітніх центрів (DLC – Digital Learning Centres), а з нового навчального року запрацювали ще 30.

Фото: Пресслужба Асоціації інноваційної та цифрової освіти

За словами координатора освітніх проєктів ЮНІСЕФ Анатолія Ігнатовича, Цифрові освітні центри розташовані передусім у громадах, де немає очного навчання. Йдеться або про звільнені громади, або ті, які розташовані близько до лінії активних бойових дій. Також освітніми просторами охоплені певні райони обласних центрів, наприклад, Одеси й Миколаєва, в яких деякі школи також не працюють офлайн повністю або частково, через відсутність або недостатню кількість місць в укриттях.

– Наш партнер – Асоціація інноваційної та цифрової освіти імплементує 46 Центрів із понад 100, які фінансує ЮНІСЕФ по країні. За даними дослідження Державної служби якості освіти, результати навчання дітей, які відвідують ці центри, вищі за результати дітей, які поки що не охоплені ними, – говорить Анатолій Ігнатович.

У Цифрових освітніх центрах діти можуть навчатися та відпочивати з користю за допомогою найсучасніших інноваційних технологій: штучного інтелекту, віртуальної реальності, кейсових уроків, Майнкрафт тощо.

Фото: Пресслужба Асоціації інноваційної та цифрової освіти

За словами Марії Богуслав, виконавчої директорки Асоціації інноваційної та цифрової освіти та координаторки мережі Українських освітніх хабів, команда за дуже короткий час запустила 46 центрів: від ремонтів, постачання сучасного обладнання до організації процесу надолуження освітніх втрат за моделлю перевернутого класу. Ця модель змінює парадигму змісту освіти, коли саме дитина є у центрі процесу навчання та сама опрацьовує інформацію завдяки гейміфікованим технологіям, а вчитель виконує роль надійного помічника, ментора, якого учень чи учениця запитує за власним рішенням.

– Так дітям і підліткам не тільки стає цікавий сам процес навчання, яким вони самі управляють, адже водночас у них розвиваються важливі для життя навички тайм-менеджменту, самостійного прийняття рішень тощо, – пояснює Марія Богуслав.

У листопаді для координаторів нових 30 Цифрових освітніх центрів провели триденний тренінг із питань управління просторами.

Голова Херсонської обласної державної адміністрації Олександр Прокудін говорить, що для Херсонської області дуже важливо мати таку інфраструктуру для дітей, як Цифрові освітні центри, оскільки в області учні вчаться онлайн уже третій рік поспіль, перший із яких, багато дітей, на жаль, змушені були провести в окупації.

– Такі центри мають велику популярність не тільки у дітей, а й у дорослих, адже іноді – це єдиний безпечний простір з усіма умовами для спілкування у громадах, – розповідає Олександр Прокудін.

Результат роботи Цифрових освітніх центрів привернув увагу й можновладців, які вже відвідали освітні простори: прем’єр-міністр України Денис Шмигаль, міністр освіти і науки України Оксен Лісовий, представники ЮНІСЕФ, керівники Херсонської, Миколаївської та Одеської областей і департаментів освіти, міські голови, а також керівники громад, де розміщені освітні простори.

Вищезазначені активності відбуваються в межах проєкту Створення цифрових освітніх центрів (DLC) і надання послуг з психосоціальної підтримки для дітей та молоді, який реалізує Асоціація інноваційної та цифрової освіти спільно з ЮНІСЕФ за фінансової підтримки уряду Японії.

Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на наш Telegram

Фото: Пресслужба Асоціації інноваційної та цифрової освіти

Джерело ФАКТИ. ICTV
2024-12-03 16:30:00