Україна і світ

Курс НБУ вплине на ціни на пальне: на скільки здорожчає бензин, автогаз та дизель

НБУ 21 липня вперше з початку повномасштабної війни України з Росією підвищив офіційний курс гривні – одразу на 25%, до 36,5686 грн – тоді як з 24 лютого він був зафіксований на рівні 29,25 грн за долар.

Економічні експерти наголошують, що таке підвищення миттєво негативно вплине на ціни на пальне. Скільки коштуватиме бензин, автогаз та дизель в Україні після скоригованого курсу НБУ – читайте у матеріалі Фактів ICTV.

Член Економічного дискусійного клубу Олег Пендзин зазначив, що раніше нафтопродукти купувалися за тим курсом, який було зафіксовано.

– І те, що сьогодні за 50 грн/л, це те, що купували за 29,25 та ще за нього сплачувався податок на додану вартість та не сплачувався акциз. Якщо зараз щось закуповувати за 36,6 грн – це +20% до ціни.

Тобто те, що коштувало 50 грн/л, зараз коштуватиме 60 грн/л. Те, що дизель коштував 56-57 грн/л – зараз коштуватиме 70 грн/л. Також зросте вартість усіх товарів на полицях магазинів, оскільки їх також привозять, для цього потрібне паливо, – розповів експерт.

Інвестиційний аналітик Сергій Фурса також зазначає, що серед негативних наслідків нового курсу НБУ – ціни на бензин, які вплинуть на вартість усіх споживчих товарів.

– Але питання про те, що Нацбанк діє у ситуації, коли у вас немає гарного рішення. Є лише погане та дуже погане. І так буде до кінця війни, – повідомив він у заяві, опублікованій у соцмережах.

Тим часом директор Консалтингової групи А-95 Сергій Куюн, який є провідним експертом з питань палива, зазначив, що підвищення курсу НБУ дає зростання собівартості палива при котируваннях +10 грн/л бензину та дизпалива та 5 грн на скрапленому газі.

– Так збільшиться не ціна на стелах АЗС, а закупівельна вартість імпортера, – звернув увагу він.

Що ж до АЗС, то роздрібні мережі та оптовики, за словами Куюна, мали чималий запас міцності по маржі, що дозволило спочатку залити ринок зрідженим газом, а зрештою – і дизпаливом, і значно покращити ситуацію з бензином.

– Насичення ринку призвело до очікуваного результату – гострої конкуренції та падіння цін. Автогаз подешевшав на заправках протягом місяця на 25-30%. В окремих регіонах він нижчий за 29 грн/л. Дизпаливо втратило у групі аналогічно – майже на 20% на місяць. Зниження вже перекинулося на АЗС, – сказав він.

За словами експерта, на ринку очікували, що протягом тижня-двох ціна на дизпаливо впаде до 45-48 грн/л, бензин міг утриматися за рахунок нестачі в постачанні, яка все ще спостерігається.

Однак тепер, на жаль, про очікуване зниження доведеться забути.

– Фактично, валютне коригування з’їсть надмаржу трейдерів. І, схоже, не лише. Чи буде зростання? Не факт. Наприклад, скраплений газ може стабілізуватися на поточних відмітках (30 грн/л), валютний фактор по ньому вдарив менше, – стверджує Сергій Куюн у себе в соцмережах.

По дизпаливу, за його даними, утримати стелю 58 грн/л буде важко, але 60-62 грн/л виглядає реалістично (зараз середня 55 грн/л).

Найскладніше буде з бензином – він у межах 52 грн/л не втримається. Найімовірніший діапазон – 55-57 грн/л.

Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на наш Telegram

Експерт наголошує, що ринок автоматично повернеться до параметрів держрегулювання, хоча є нюанси.

– Багато що залежатиме від дій уряду. Головне поки що детально розібрати параметри ціноутворення та зробити правильні висновки, щоб не спровокувати рецидив дефіциту. Так, ринок готовий працювати на менших заробітках, але важливо і не перегнути палицю, – резюмував він.

Джерело ФАКТИ. ICTV
2022-07-21 19:33:16

Магазин автозапчастини AvtoBot м.Ніжин