«Кажани» на службі берегової охорони: американські силовики роблять ставку на новітні дрони

Каліфорнійський розробник безпілотних літальних апаратів Shield AI отримав контракт на $198,1 мільйона на поставку своєї безпілотної літальної системи (UAS) V-BAT для берегової охорони США.
Відповідно до поширеної інформації командуванням берегової охорони Сполучених Штатів, безпілотники V-BAT (один з варіантів перекладу українською — «Кажан» — авт.) здатні злітати вертикально і не потребують злітно-посадкових смуг, що робить їх менш уразливими для виявлення та атак противника, повідомляє АрміяInform.
З дальністю польоту до 370 км і можливістю тривалого перебування у повітрі — до 11 годин — вони дають силовикам важливу перевагу у вигляді рекогностування, тривалого спостереження та розвідки.

Зокрема підрозділи берегової охорони США будуть використовувати для запуску дронів уже наявні у цієї структури патрульні кораблі. Зокрема на катерах National Security Cutter або суднах класу Legend. Адже V-BAT здатний вертикально злітати та сідати на майданчик площею лише 4×4 метри.
Дрон важить 56,5 кг і може нести до 11 кг корисного навантаження. Оснащений потужною оптико-електронною системою з тепловізійним сенсором та штучним інтелектом, V-BAT забезпечує ефективне виявлення та розпізнавання цілей. Тривалість польоту дрона — до 10 годин.
Фюзеляж V-BAT має розміри 9 футів (2,74 метра), розмах крил 9,7 футів (2,95 метра).

Система працює з власною технологією Shield AI Hivemind, що дозволяє автономно літати в суворих умовах активності ворожих засобів РЕБЮ без GPS або зв’язку. Це програмне забезпечення підтримує контроль над чотирма V-BAT і наразі розробляється програмний додаток, щоб збільшити кількість дронів до застосування у роях.
Рушій БПЛА приводить у дію двоциліндровий двигун потужністю 24 кінські сили, який забезпечує максимальну швидкість 56 миль (90 кілометрів) на годину та висоту до 20 000 футів (6100 метрів).
БПЛА можна перевозити у кузові пікапа та складати двома співробітниками менш ніж за 20 хвилин, що робить його справжньою експедиційною системою, створеною для динамічного руху та плавних наборів завдань.

Поки що Shield AI виробляє на рік близько 120 машин, кожна з яких коштує близько $1 млн (хоча при оптовій закупівлі ціна стане нижчою).
Що стосується майбутнього безпілотної системи, за словами президента стартапу Shield AI Брендона Ценга, наступний етап розвитку — інтеграція ракет у V-BAT.
«Ми запустили у виробництво ракету Northrop Grumman під назвою Hatchet, який є боєприпасом з лазерним наведенням і який буде випущений в кінці наступного року», — повідомив Ценг.
Разом із тим V-BAT є одним із претендентів на участь у проєкті Пентагону FTUAS, який має замінити безпілотники Textron RQ-7 Shadow. Остаточне рішення щодо цієї програми очікується у 2025 році, а введення дрона у війська — у 2026 році.
Презентація безпілотної літальної системи (UAS) V-BAT. Відео: Shield AI
Джерело: Інформаційне агентство АрміяInform
2024-12-08 07:01:00