Україна і світ

«Кажани» на службі берегової охорони: американські силовики роблять ставку на новітні дрони

Безпілотні літальні системи (UAS) V-BAT. Візуалізація Shield AI

Каліфорнійський розробник безпілотних літальних апаратів Shield AI отримав контракт на $198,1 мільйона на поставку своєї безпілотної літальної системи (UAS) V-BAT для берегової охорони США.

Відповідно до поширеної інформації командуванням берегової охорони Сполучених Штатів, безпілотники V-BAT (один з варіантів перекладу українською — «Кажан» — авт.) здатні злітати вертикально і не потребують злітно-посадкових смуг, що робить їх менш уразливими для виявлення та атак противника, повідомляє АрміяInform.

З дальністю польоту до 370 км і можливістю тривалого перебування у повітрі — до 11 годин — вони дають силовикам важливу перевагу у вигляді рекогностування, тривалого спостереження та розвідки.

Безпілотна літальна система (UAS) V-BAT. Візуалізація Shield AI

Зокрема підрозділи берегової охорони США будуть використовувати для запуску дронів уже наявні у цієї структури патрульні кораблі. Зокрема на катерах National Security Cutter або суднах класу Legend. Адже V-BAT здатний вертикально злітати та сідати на майданчик площею лише 4×4 метри.

Дрон важить 56,5 кг і може нести до 11 кг корисного навантаження. Оснащений потужною оптико-електронною системою з тепловізійним сенсором та штучним інтелектом, V-BAT забезпечує ефективне виявлення та розпізнавання цілей. Тривалість польоту дрона — до 10 годин.

Фюзеляж V-BAT має розміри 9 футів (2,74 метра), розмах крил 9,7 футів (2,95 метра).

Запуск безпілотної літальної системи (UAS) V-BAT. Фото: Shield AI

Система працює з власною технологією Shield AI Hivemind, що дозволяє автономно літати в суворих умовах активності ворожих засобів РЕБЮ без GPS або зв’язку. Це програмне забезпечення підтримує контроль над чотирма V-BAT і наразі розробляється програмний додаток, щоб збільшити кількість дронів до застосування у роях.

Рушій БПЛА приводить у дію двоциліндровий двигун потужністю 24 кінські сили, який забезпечує максимальну швидкість 56 миль (90 кілометрів) на годину та висоту до 20 000 футів (6100 метрів).

БПЛА можна перевозити у кузові пікапа та складати двома співробітниками менш ніж за 20 хвилин, що робить його справжньою експедиційною системою, створеною для динамічного руху та плавних наборів завдань.

Підготовка безпілотної літальної системи (UAS) V-BAT до запуску. Фото: Shield AI

Поки що Shield AI виробляє на рік близько 120 машин, кожна з яких коштує близько $1 млн (хоча при оптовій закупівлі ціна стане нижчою).

Що стосується майбутнього безпілотної системи, за словами президента стартапу Shield AI Брендона Ценга, наступний етап розвитку — інтеграція ракет у V-BAT.

«Ми запустили у виробництво ракету Northrop Grumman під назвою Hatchet, який є боєприпасом з лазерним наведенням і який буде випущений в кінці наступного року», — повідомив Ценг.

Разом із тим V-BAT є одним із претендентів на участь у проєкті Пентагону FTUAS, який має замінити безпілотники Textron RQ-7 Shadow. Остаточне рішення щодо цієї програми очікується у 2025 році, а введення дрона у війська — у 2026 році.

Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на наш Telegram

Презентація безпілотної літальної системи (UAS) V-BAT. Відео: Shield AI

Джерело: Інформаційне агентство АрміяInform
2024-12-08 07:01:00