Формується тіньовий флот для перевезення російської нафти – Bloomberg
В очікуванні введення заборони ЄС на експорт російської нафти з 5 грудня “для обслуговування інтересів Москви створюється величезний тіньовий флот танкерів із невідомими власниками”, пише агентство Bloomberg.
– Якщо подивитися, скільки суден було продано за останні шість місяців невідомими покупцями, стає зрозуміло, що для їх перевезення створюється флот, – стверджує Крістіан Інгерслев, головний виконавчий директор Maersk Tankers у Копенгагені, що управляє флотом зі 170 кораблів.
За оцінками суднового брокера Braemar, для перевезення 4 млн барелів російської нафти на Далекому Сході закуплено ще 240 суден – 102 афрамакси, 58 суецмаксів та 80 дуже великих танкерів, які ще торік перевозили іранську та венесуельську нафту.
Керівник відділу досліджень Braemar Ануп Сінгх каже, що після повномасштабного вторгнення РФ в Україну різко зросла торгівля танкерами невідомими компаніями у Дубаї, Гонконгу, Сінгапурні та Кіпрі.
За його словами, більшість цих суден старі і потраплять у тіньовий флот, водночас деякі танкери постачає російський судновласник ПАТ Совкомфлот.
Експерти Bloomberg також прогнозують сплеск перевалки вантажів з одного танкера на інший, що пов’язують як з ризиком обробки експорту безпосередньо з російських портів, так і необхідністю перевантажувати невеликі вантажі на великі танкери для далеких рейсів.
– У той час, як судна часто вирушали прямо до європейських покупців, Азія, особливо Китай та Індія, безперечно, стануть основними напрямками після 5 грудня, – зауважує агентство.
Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на наш Telegram
США, країни G7 та Євроcоюз запровадили з 5 грудня заборону на транспортування російської сирої нафти морським шляхом.
Джерело ФАКТИ. ICTV
2022-10-23 11:49:13