Друге велике свято ісламу: у Львові родина з Харкова святкуватиме Курбан-байрам
У Львові родина переселенців з Харкова святкуватиме Курбан-байрам. Це свято мусульман. Цьогоріч його святкуватимуть від вечора 27 червня до суботи, 1 липня. Напередодні свята родина переселенців з Харкова розповіла про традиції та як планують відзначати на новому місці – у Львові.
Юлія Зайцева разом з чоловіком і дітьми переїхала до Львова з Харкова на початку повномасштабного вторгнення.
Юлія Зайцева. Суспільне Львів
За словами жінки, зазвичай їхня родина відзначає Курбан-байрам — свято, що знаменує закінчення священного для мусульман місяця Рамадану і символізує жертвоприношення.
“Курбан-байрам — це друге велике свято в ісламі. І кожен мусульманин після ранкової молитви йдуть один до одного в гості, вітають з цим святом”, — каже переселенка з Харкова Юлія Зайцева.
Друге велике свято ісламу: у Львові родина з Харкова святкуватиме Курбан-байрам. Суспільне Львів
Чоловік Юлії — кримський татарин. Він розповідає, що виріс в Узбекистані, куди його родину депортувала радянська влада. До Криму вони повернулися лише у 2000. Згадує, як святкували Курбан-байрам кримські татари:
“Ще є у кримських татар, кримських мусульман, така традиція — адат. Після цієї ранкової молитви йдуть один до одного в гості на каву. І ця кава називається bayramhavasi. Переважно ми їздимо до стареньких. Це така традиція — відвідувати людей похилого віку”, — каже переселенець Вільдан Атабаєв.
Вільдан Атабаєв. Суспільне Львів
Дружина Вільдана — Юлія — зауважує, що львів’яни толерантно ставляться до їхньої культури й традицій.
“Стосовно хіджабу, дуже негативних цих немає. У Львові люди з повагою тут до цього відносяться. Тут люди дуже набожні, ходять до церкви. Тому вони це все розуміють”, — каже переселенка Юлія Зайцева.
Також Юлія додає, що мріє знову поїхати до Криму після деокупації, щоб діти могли навчитися кримськотатарської мови.