Україна і світ

Американці бояться зростання цін через мита Трампа і скуповують товари

Фото: Depositphotos

Американці скуповують продукти, побоюючись зростання цін після запровадження мит президентом Дональдом Трампом.

У США вирують роздрібна паніка, інфляція та повернення страхів часів пандемії, пише Reuters.

Американці запасаються товарами

Штовхаючи візок у проході гіпермаркету Walmart, 53-річний Томас Дженнінгс набирав соки, приправи та все, що спадало йому на думку.

Зараз дивляться

– Я купую подвійну порцію всього – боби, консерви, борошно, все, що завгодно, – сказав він. Його стратегія – запастися якомога більше до середи, коли набудуть чинності нові тарифи адміністрації Трампа.

Раніше в Costco Дженнінгс уже купив борошно, цукор і воду великими обсягами.

– Насувається рецесія, і я готуюся до найгіршого, – додав він.

Як і дедалі більше американських покупців, Дженнінгс вважає, що через тарифи Трампа роздрібні ціни незабаром зростуть.

Фонд оподаткування (позапартійна некомерційна дослідницька організація) повідомив, що нові мита коштуватимуть американцям $3,1 трлн протягом наступних 10 років.

Лише у 2025 році це означатиме приблизно 2 100 доларів додаткового податку на одне домогосподарство.

– Хоча багато покупців займають позицію “почекаємо – побачимо”, деякі бояться, що будь-яка паніка спровокує ажіотажне скуповування товарів на тлі очікувань ще більшої інфляції, розповіли вони Reuters.

Страх перед порожніми полицями з часів Covid

Маніш Капур, засновник GCG, компанії з управління ланцюгами постачання поблизу Лос-Анджелеса, сказав, що тарифи знову пробуджують страх перед порожніми полицями, як це було під час пандемії, коли порушення постачання призвели до дефіциту товарів та зростання цін.

– Ми вже бачили це під час Covid, коли всі масово кидались і змітали все з полиць, незалежно від того, чи їм це потрібно було. Зараз ситуація ще не така, але люди хвилюються, що ціни піднімуться, тож хочуть запастися, – сказав Капур.

У Walmart і Costco не одразу відповіли на запити щодо коментарів.

– 55-річний Анжело Барріо, колишній працівник швейної промисловості, каже, що тактика Трампа – “мутити воду та сіяти хаос” – викликає у нього та його друзів тривогу щодо майбутнього економіки.

Барріо почав купувати товари з тривалим терміном зберігання ще в листопаді, побоюючись, що роздрібні торговці перекладуть вартість тарифів на покупців.

Цього тижня в Costco він поповнив запаси зубною пастою, милом, водою та рисом, щоб доповнити шість контейнерів із консервами в підвалі з контрольованою температурою.

У Walmart він взяв ще дві пляшки оливкової олії, довівши свій запас до 20 пляшок.

– Ніколи не знаєш, скільки тобі знадобиться, – сказав він.

Тарифи Трампа проти Китаю

Барріо співчуває Китаю, якому Трамп у понеділок пригрозив додатковим митом у 50%, якщо Пекін не скасує свої заходи у відповідь проти США.

– Їх карають без жодної провини. Я завжди радів, що вони можуть надавати нам товари за такими низькими цінами, – каже він.

Меггі Коллінз, жінка приблизно 60-ти років, каже, що буквально “труситься від страху” через тарифи Трампа та їхній вплив на пенсіонерів.

У Walmart у Норт-Бергені, Нью-Джерсі, Коллінз наповнила візок такими речами, як гелі для душу та гігієнічні прокладки, обираючи дешевші бренди Walmart замість продукції Procter & Gamble і Unilever.

– Я дуже уважно дивлюся на ціни, бо живу на фіксований дохід. Витратити більше десь – означає скоротити інший бюджет, – сказала Коллінз, яка є медичною помічницею у будинку для людей похилого віку.

У магазині Shoprite, де вона купувала м’ясо для онуків, її звичний пакет з 1,36 кг фаршу коштував $16. Тепер довелося взяти варіант за $8.

Вона замислилася: як же впорається молодь? “Вони тільки-но входять у цей світ, а виживати стає все важче”.

Мита на авто

У Valley Subaru в Лонгмонті, штат Колорадо, в останні тижні помітно зріс попит. Генеральний менеджер з продажу Нік Чуенчит сказав, що не впевнений, наскільки саме тарифи спричинили це зростання, але покупці явно стурбовані 25% митом, яке набуло чинності 3 квітня на повністю імпортовані авто.

Покупці говорять про тарифи, ставлять нам запитання. Думаю, деякі наші клієнти вирішили купити авто раніше, ніж планували, через ці розмови про мита, – сказав Чуенчит.

Втім, він був налаштований позитивно, згадуючи, як продавав авто після рецесії 2008 року та під час пандемії.

– Цей бізнес стійкий. Автомобілі купували завжди. Люди все одно купуватимуть авто, навіть з тарифами. Просто це буде дорожче для споживачів, – сказав він.

Джерело ФАКТИ. ICTV
2025-04-08 21:28:00

Магазин автозапчастин AvtoBot м.Ніжин