Коньяк в Україні змінює назву: нова назва для напою на полицях магазинів

З 1 січня 2026 року українські виробники більше не зможуть використовувати назву «коньяк» для своїх напоїв. Відповідно до вимог Угоди про асоціацію України з ЄС, продукція офіційно перейде на загальну назву «бренді». Про це повідомляє Forbes.
За словами СЕО Bayadera Group Анатолія Корчинського, компанія завершила виробництво останньої лімітованої партії коньяку Koblevo: 20 000 пляшок десятирічного напою. Bayadera Group щорічно виробляє близько 10 млн пляшок коньяку та бренді.
За даними асоціації «Укрвинпром», у 2024 році в Україні виробили 19,8 млн літрів коньяку та бренді, що на 11% більше, ніж у 2022 році, але майже на 57% менше, ніж у 2013 році. Найбільші виробники — «Винокурня Аккермана», «Одеський коньячний завод», «Шабо», «Миколаївський коньячний завод».
Не всі компанії встигли адаптуватися до змін. Директорка «Винокурні Аккермана» Ілона Надводська пояснює, що спершу доводилося відновлювати бізнес після війни та втрат виробничих площ через обстріли у вересні 2025 року. Через зміну назви та ребрендинг виробництво і продажі можуть знизитися на 25–50%, а ребрендинг одного виробника разом з інформаційною кампанією обійдеться у 500–600 тис. євро.
Уряд України наголошує, що перехідний термін завершиться за планом. Штрафи за порушення правил географічних зазначень складатимуть від 43 235 до 129 705 грн. Магазини зможуть продавати коньяк, виготовлений та промаркований до 1 січня 2026 року, до вичерпання запасів.
Фото ілюстративне
Джерело: Інформаційна агенція «ЛЬВІВСЬКИЙ ПОРТАЛ»
2025-12-01 15:29:00





























