Подача документів на відстрочку через ЦНАП: як це працює

З 1 листопада в Україні почали діяти нові правила оформлення та продовження відстрочок від мобілізаціїї. Відтепер ТЦК більше не приймають такі документи, їх подати можна або онлайн через застосунок Резерв+, або офлайн через ЦНАП. Про це Львівському порталу повідомили у пресслужбі Львівської міськради.
Такі зміни запровадили з метою цифровізації, підвищення прозорості, боротьби з корупцією та для зменшення черг у ТЦК та СП.
«Відстрочки, які потребують додаткових вишукувань і підтверджень, наприклад, догляд за родичами з інвалідністю, чи догляд за дитиною, в будь-якому випадку будуть потребувати паперового підтвердження. Але, до прикладу, якщо людина визнана особою з інвалідністю і інформація про неї є в цифровому ресурсі Міністерства охорони здоров’я, то це можна зробити онлайн, бо це не потребує паперового підтвердження.
Комісія ухвалює рішення про надання відстрочки чи відмову від 7 діб і до 15 діб, якщо необхідно шукати інформацію з інших реєстрів і чекати відповіді на запити», — пояснив тимчасово виконуючий обов’язки начальника Галицько-Франківського об’єднаного районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки у Львові Сергій Інфімовський.
Так, згідно із новим порядком, ЦНАПи приймають документи і передають їх на опрацювання до ТЦК та СП: там комісія розглядає заяви та документи та ухвалює рішення про надання відстрочки чи відмову, про що повідомляє у зворотному зв’язку ЦНАП.
«Наша мета – забезпечити якісний сервіс для тих людей, хто має право на відстрочку. Буде попередній запис, але частина людей – ветерани, особи з інвалідністю внаслідок війни, обслуговуватимуться в режимі живої черги.
Простий приклад. Якщо у сім’ї народилася третя дитина і ці відомості є в державних реєстрах, то таку відстрочку можна оформити онлайн у Резерві+. Однак якщо дитина народилася за кордоном і свідоцтво про народження не можна верифікувати через наші реєстри, то потрібно звернутися у ЦНАП і безпосередньо подати документи. Адміністратор бере оригінали або належним чином завірені копії, сканує документи і електронну справу формує у відповідне ТЦК та СП. Ми ж отримуємо зворотне рішення та інформуємо заявника», — пояснила керівниця міського управління адміністрування послуг Мар’яна Дюганчук.
Автоматичне продовження відстрочок
Відстрочки, підстави для яких можна підтвердити в державних реєстрах, продовжуються автоматично. Повторно подавати заяву не потрібно. Це стосується:
- людей з інвалідністю;
 - тимчасово непридатних до служби;
 - осіб, які доглядають за членами сім’ї з інвалідністю;
 - батьків трьох і більше дітей до 18 років (в чинному шлюбі, обов’язкове народження дітей на території України);
 - батьків дитини з інвалідністю;
 - осіб, чиї рідні загинули або зникли безвісти під час війни;
 - студентів денної та дуальної форми;
 - науково-педагогічних працівників;
 - військових, звільнених з полону.
 
Важливо: якщо підставу для відстрочки система не зможе підтвердити автоматично, заявнику буде запропоновано подати документи онлайн або через ЦНАП.
Подання онлайн через Резерв+
Близько 80% відстрочок уже доступні для оформлення онлайн у застосунку Резерв+. Без відвідування установ заяву можуть подати:
- люди з інвалідністю;
 - тимчасово непридатні (за наявності постанови ВЛК в е‑формі);
 - батьки трьох і більше дітей (в чинному шлюбі, обов’язкове народження дітей на території України);
 - батьки дітей з інвалідністю;
 - подружжя з інвалідністю;
 - студенти, інтерни, докторанти;
 - науково-педагогічні працівники;
 - ті, хто виховує дитину, якщо чоловік/дружина служить.
 
Найближчим часом перелік розшириться, зокрема й для осіб, які доглядають за батьками з інвалідністю та одиноких батьків.
Офлайн через ЦНАП
З 1 листопада паперове подача заяв можлива лише через ЦНАП. Такий спосіб доступний для тих, хто:
- не може скористатися Резерв+,
 - має документи лише у паперовому вигляді,
 - належить до категорій, які ще не цифровізовані.
 
Адміністратор ЦНАП приймає оригінали документів, сканує їх і передає до відповідного ТЦК. Рішення ухвалює комісія ТЦК.

Паперова довідка більше не потрібна
Підтвердженням відстрочки є електронний військово-обліковий документ у застосунку Резерв+. За потреби його можна роздрукувати.
Як подати документи у ЦНАП Львова
Подача лише особиста – заявник має особисто прибути до ЦНАПу з оригіналами або належним чином засвідченими копіями документів для складання заяви щодо надання відстрочки.
Прийом за попереднім записом – адміністратор сканує оригінали документів та повертає оригінали заявнику, завантажує до системи.
Після того, як комісія ТЦК ухвалює рішення, відповідь надходить у Резерв+ або на електронну пошту
Перелік документів, визначений постановою Кабміну №560 доступний за цим посилянням (додаток 5).
ВАЖЛИВО ЗНАТИ:
- ЦНАП не приймає рішення про надання відстрочки – лише приймає документи
 - подання документів тільки особисто
 - для оперативності прийняття рішень подавайте відразу заяви з повним пакетом документів
 - комісія ТЦК засідає раз на тиждень, тому рішення може надійти не одразу.
 
Подати документи можна у будь-якому підрозділі ЦНАП:
- пл. Ринок, 1, м. Львів
 - вул. Липинського, 11, м. Львів
 - вул. К. Левицького, 67, м. Львів
 - пр. Червоної Калини, 72-А, м. Львів
 - вул. М. Хвильового, 14-А, м. Львів
 - вул. Т. Шевченка, 374, м. Львів
 - вул. Ген. Чупринки, 85, м. Львів
 - вул. І. Виговського, 32, м. Львів
 - вул. В. Івасюка 2‑А, Брюховичі
 - вул. М. Грушевського, 55, Рудно
 - вул. Т. Шевченка, 4, Дубляни
 - вул. Галицька, 12, Винники
 - вул. Є. Коновальця, 110-А, с. Зашків
 
Контакти для консультацій: 093-29-75-795, (032)297-57-95.
Джерело: Інформаційна агенція «ЛЬВІВСЬКИЙ ПОРТАЛ» 
2025-11-01 19:30:00
					




























