Україна і світ

З ралі-рейдів — до війська: бельгійські військовики тестують бронеавтомобіль-дронобійку, що розганяється до 200 км

Гібридний бронеавтомобіль Cockerill i-X. Фото: Chef de Corps du 1/3 Bataillon de Lanciers

Армія Королівства Бельгія провела випробування нового гібридного бронеавтомобіля Cockerill i-X.

До участі в польових тестах долучився 1-й/3-й уланський батальйон моторизованої бригади збройних сил країни. Про це на своїй сторінці в соцмережі X заявив командир підрозділу підполковник Вербрек Бенуа, повідомляє АрміяInform.

За його словами, участь у проєкті дозволяє військовим краще зрозуміти потенціал цієї інноваційної техніки та сприяє співпраці між армією, промисловістю й науковим середовищем.

Модель Cockerill i-X вперше була представлена у 2023 році компанією John Cockerill Defense. Назва машини, як розтлумачили аналітики ринку озброєння з портала Army Recognition, розшифровується як «interceptor» (перехоплювач) і «X» — позначення модульності та багатофункціональності.

Це не традиційний бронеавтомобіль, а концептуально нова система, яка об’єднує високі бойові характеристики зі швидкістю й динамікою, властивими техніці для ралі-рейдів. Проведеними випробуваннями, які тривали протягом трьох тижнів у військовому таборі короля Альберта в Марш-ан-Фамен, бельгійська збройова компанія John Cockerill продовжує розвивати свою власну протидронову систему i-X, яка не лише відрізняється сміливим футуристичним дизайном, але й обіцяє бути доволі ефективним засобом боротьби з БПЛА.

Гібридний бронеавтомобіль Cockerill i-X. Фото: John Cockerill Defense
Гібридний бронеавтомобіль Cockerill i-X. Фото: John Cockerill Defense

Особливо за рахунок останнього оновлення з додаванням елементів штучного інтелекту в систему управління вогнем. Як пишуть автори ArmyRecognition, розробники до вже звичної системи автоматичного виявлення та автосупроводження цілі додали прогнозування руху цілі, яке в поєднанні з використанням нових боєприпасів з покращеними балістичними характеристиками (Advanced Ballistic Munition) дозволило підвищити ефективність системи.

Зазначено, що нове рішення вже пройшло доволі жорсткі випробування з перехоплення не лише звичайних дронів, а й високошвидкісних моделей БПЛА.

Своєю чергою експерти українського оборонного сайту ІКК Defense Express у своєму коментарі зазначили, що система управління вогнем й стабілізації на i-X і без того заслуговує на увагу, бо продемонструвала реальну можливість вести прицільний вогонь на ходу машини зі швидкістю 120 км/год на бездоріжжі. Цей показник був досягнутий під час оцінки можливостей машини, яку проводив Технічний відділ французьких сухопутних військ.

Гібридний бронеавтомобіль Cockerill i-X. Фото: John Cockerill Defense
Гібридний бронеавтомобіль Cockerill i-X. Фото: John Cockerill Defense

Особливістю машини є використання гібридної силової установки та потужної підвіски, яка дозволяє розвивати швидкість до 200 км/год на дорогах та до 160 км/год в умовах пустелі. При цьому до 100 км/год цей броньовик вагою 3,5 тонни та рівнем захисту STANAG 4569 Level 2 (круговий з 30 метрів проти боєприпасів калібру 7,62×39 та витримати вибух 6 кг фугасу) розганяється за 6 секунд.

Озброєння бойового модуля — 25-мм чи 30-мм автоматична гармата, є можливість встановлення протитанкових ракет. А також широкий набір сенсорів: потужні камери з тепловізором, лазерний далекомір та акустичні сенсори.

«А окрему ставку зроблено на новий інтерфейс управління, де вся інформація транслюється оператору, який використовує шолом віртуальної реальності. Також машина позиціонується як малопомітна в інфрачервоному та акустичному діапазонах», — підкреслили в ІКК Defense Express.

Вся оперативна інформація транслюється оператору бронеавтомобіля Cockerill i-X. Фото: John Cockerill Defense
Вся оперативна інформація транслюється оператору бронеавтомобіля Cockerill i-X. Фото: John Cockerill Defense

Як наголошують бельгійські розробники, Cockerill iX нав’язує нову парадигму військових наземних операцій.

«Ми хотіли, щоб Cockerill iX став проривною бойовою системою для територіальної оборони, здатною за допомогою контрольованих силових засобів виявляти і відображати будь-які вхідні загрози до того, як вони досягнуть своєї цілі», — сказав президент John Cockerill Defense Тьєррі Реноден.

Бронеавтомобіль спроєктований з урахуванням малопомітності — він має знижену теплову та звукову сигнатуру. Однією з інженерних новацій є висувний бойовий модуль, який може ховатися в корпус машини під час руху.

Для John Cockerill Defense Cockerill i-X — це перший власний бронеавтомобіль. Раніше компанія спеціалізувалась на бойових модулях та модернізації техніки, про яку, зокрема, розповідала наша редакція.

У 2024 році компанія придбала французького виробника бронетехніки Arquus. Об’єднання виробничих потужностей має посилити розробку легких бойових машин і сприяти створенню конкурентоспроможної продукції для армій різних країн.

Гібридний бронеавтомобіль Cockerill i-X. Фото: John Cockerill Defense
Гібридний бронеавтомобіль Cockerill i-X. Фото: John Cockerill Defense

З геополітичної точки зору, ця система підкреслює намір Бельгії позиціонувати себе як нішевого новатора в європейській оборонній екосистемі, доповнюючи більших промислових гравців. Модульна архітектура iX також свідчить про сильний експортний потенціал для країн-партнерів, які шукають легкі рішення для боротьби з вторгненням або захисту кордонів.

Фінансово John Cockerill Defense не розкрила повний бюджет програми, але цей етап прототипу був внутрішньо профінансований за участі бельгійської армії. Поки що не оголошено жодного офіційного оборонного контракту, хоча ця масштабна випробувальна кампанія закладає основу для потенційних придбань Бельгією або міжнародних пропозицій. Останнім відомим проєктом залишаються спільні випробування з Міністерством оборони Бельгії.

Джерело: Інформаційне агентство АрміяInform

Магазин автозапчастин AvtoBot м.Ніжин