Україна і світ

На чому заощаджують українці, щоб купити ліки: дослідження

Фото: Depositphotos

Згідно з новим дослідженням, 79% українців змушені скорочувати витрати на одяг, їжу та товари для дому, щоб мати можливість купити ліки.

Детальніше про це – у матеріалі Факти ICTV.

Споживча поведінка: зміна пріоритетів

На тлі затяжної війни, економічної нестабільності та стрімкого зростання цін,  більшість українців переглянули свої пріоритети.

Зараз дивляться

Ліки стали однією з основних статей витрат для 60% опитаних, поступаючись лише продуктам харчування (85%) та комунальним послугам (72%).

Особливо це стосується людей старшого віку: 94% опитаних відчули здорожчання ліків, для 90% це стало серйозною проблемою.

Водночас 80% респондентів позитивно оцінюють державні програми, спрямовані на підвищення доступності лікарських засобів.

15% з них вважає, що така підтримка має надаватися окремим категоріям громадян.

Нагадаємо, що з 1 березня 2025 року розширена програма Доступні ліки включає препарати для лікування серцево-судинних хвороб, профілактики інсультів та інфарктів,цукрового діабету І та ІІ типу, лікування хронічних хвороб нижніх дихальних шляхів, розладів психіки і поведінки, епілепсії, хвороби Паркінсона, тощо.

А з 1 квітня було зніжено ціни ще на 116 препаратів.

Від чого готові відмовитися українці

За даними дослідників, 79% респондентів почали шукати можливість заощадити.

В селах, де проживає більше пенсіонерів, 86% скоротили базові потреби. У містах-мільйонниках цей показник дещо нижчий — 72%.

Опитування, проведене у березні 2025 року методом самозаповнення анкети в мобільному додатку, показало, на чому економлять найчастіше.

  • Одяг — 66%
  • Товари для дому (побутова хімія, меблі, техніка) — 54%
  • Продукти харчування — 51%
  • Косметика та засоби гігієни — 42%
  • Транспорт (паливо, проїзд) — 26%
  • Медичні послуги (лікування, аналізи, консультації) — 25%
  • Комунальні послуги — 19%

Найменше готові жертвувати медичними послугами жителі міст-мільйонників (19%), тоді як у сільській місцевості цей показник складає лише 8%.

І лише 1% опитаних не змогли визначити, на чому саме почали заощаджувати.

Джерело: Gradus Research

Джерело ФАКТИ. ICTV
2025-04-14 13:38:00

Магазин автозапчастин AvtoBot м.Ніжин