Мобільність в агломерації – чи можна з проблем створити можливості
Швидке і комфортне пересування між населеними пунктами, зменшення заторів, підвищення безпеки дорожнього руху – це те, чого потребують і вимагають жителі великих міст і навколишніх з ними громад. Тому не дивно, що розвиток інтегрованої системи мобільності – одна з оперативних цілей, визначених в стратегії розвитку Львівської агломерації.
Але чи досяжна ця ціль у найближчій перспективі в умовах, коли Львів перетворюється на чи не найбільший логістичний хаб в країні, коли через війну є величезний дефіцит грошей в бюджетах громад на інфраструктурні проєкти, коли законодавство про співпрацю громад у сфері транспортних послуг недосконале, а люди все більше розчаровуються у громадському транспорті і пересідають на власний?
Про це повідомляє платформа Децентралізація, яка поговорила з експертами та представниками новоствореної асоціації органів місцевого самоврядування «Львівська агломерація», повідомляє
Транспортні зв’язки об’єднують території
Дослідження транспортних зв’язків сусідніх громад дозволяє визначити, наскільки тісно ці громади пов’язані між собою і чи формують вони агломерацію.
«Один з критеріїв належності населених пунктів до агломерації – більше 15% працездатного населення регулярно відвідують місто – центр агломерації. Дослідження мобільності, яке ми провели в громадах Львівської агломерації за підтримки Програми Ради Європи «Посилення доброго демократичного врядування і стійкості в Україні», показало, що середня частка таких пересувань перевищує 15%. За даними дослідження, в середньому, в будні майже 84,5 тисяч людей, а це 26% жителів агломерації, щодня приїжджають до Львова. А у вихідні – 37,5 тисяч, або 11%. Це дані лише з громад агломерації, не враховуючи людей з інших районів і громад області, з інших регіонів.
Отже ми отримали ще одне підтвердження того, що Львівська агломерація є сформованою, а її межі визначені коректно», – говорить доцент кафедри транспортних технологій НУ «Львівська політехніка», консультант Програми Ради Європи «Посилення доброго демократичного врядування і стійкості в Україні» Ігор Могила.
За словами виконавчого директора новоствореної асоціації ОМС «Львівська агломерація» Романа Кізими, транспортна мобільність та доступність – це те, що об’єднує громади агломерації.
«Чим більш розвиненими є транспортні зв’язки між громадами, тим більше можливостей мають жителі агломерації для роботи, освіти, лікування, відпочинку, культурного розвитку тощо. Від якості цих зв’язків залежить, наскільки цілісною є агломерація, залежать економічні та соціальні перспективи території», – говорить він.
Саме тому, за його словами, питання розвитку мобільності є головним пріоритетом для агломерацій в усьому світі.
Як це працює в Європі, наскільки все погано із транспортною комунікацією у Львові, чи має місто автобусне майбутнє, велосипедне майбутнє, чи перевага буде за водіями приватного транспорту? Про це детальніше можна довідатись ТУТ.
Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на наш Telegram
Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини Львова – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook.
Джерело: Інформаційна агенція «ЛЬВІВСЬКИЙ ПОРТАЛ»
2024-09-30 19:25:31