Україна і світ

«ТурБОТа про ВПО»: Як чат-бот допомагає адаптуватися тим, хто покинув домівки через війну

У травні 2023 року Громадська організація «Кримськотатарський ресурсний центр» розробила та презентувала чат-бот «ТурБОТа про ВПО» з корисною інформацією для внутрішньо переміщених осіб, зокрема з-поміж корінних народів та національних меншин України.

За допомогою чат-бота можна знайти житло в новому регіоні, дізнатися, які документи необхідні для оформлення статусу ВПО, як і де отримати допомогу, адреси та номери телефонів ЦНАПів тощо. Для зручності вся інформація у чат-боті розміщена за відповідними розділами.

На сьогодні чат-бот успішно функціонує вже пів року, але його розробники та користувачі вирішили обговорити перспективи розширення географії додатка, проблеми ВПО, зокрема з-поміж корінних народів та національних меншин, а також поділилися результатами роботи бота.

— Проблема з ВПО виникла в Україні ні вчора, ні позавчора, а ще у 2014 році, коли вперше почали виїздити з Криму наші співвітчизники, які зазнавали переслідувань та не хотіли жити в окупації. З початком широкомасштабного вторгнення рф почали знову масово з’являтися ВПО. До прикладу, дуже багато кримських татар, проживали на територіях Херсонської та Запорізької областей, і були вимушені знову переїздити. Ми створили цей чат-бот для того, аби людина, яка опинилася в іншому місті та потребує психологічного спокою, змогла знайти близьких собі людей за етнічною чи релігійною ознакою. За допомогою цього бота також можна знайти синагогу чи мечеть або ж відшукати місце продажу кошерної їжі на ринку, — розповів голова управління з правових питань та закордонних справ Меджлісу кримськотатарського народу Ескендер Барієв.

Під час обговорення учасники пресконференції також озвучили пропозиції щодо вдосконалення чат-бота. Заступник міністра з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій Анатолій Стельмах озвучив своє побажання щодо вдосконалення роботи бота.

— Насамперед хотів би подякувати керівництву кримськотатарського ресурсного центру за пророблену роботу. Наразі — це практична складова, яка допомагає людям у не простій ситуації, а цих людей у нас зараз багато в країні. Для нашої держави ця категорія людей є одна з найбільш вразливих, і тому ми всі разом робимо одну роботу, щоб полегшити цим людям життям. Створений чат-бот допомагає людям… Це і юридичні поради, і гуманітарна допомога, соціальна допомога, допомога в адаптації, — сказав Анатолій Стельмах.

Він також зазначив, що Мінреінтеграції є центральним органом виконавчої влади, яке координує роботу всіх відомств, аби державна політика була релевантною щодо ВПО.

— Ми на державному рівні формуємо політику, аби ці люди інтегрувалися на місцях, куди вони переїхали, але й згодом повернулися у свої домівки. Також окрема історія про людей, які виїхали за межі нашої країни. Ми робимо все можливе, щоб ці люди повернулися. Власне кажучи, тому ми б хотіли, щоб цей чат-бот поступово розширював кордони, адже ми хочемо повертати своїх людей. Нині гострою проблемою для ВПО стоїть пошук роботи, адже ці люди хочуть працювати. З іншого боку, є роботодавці, які готові надавати робочі місця. Буде добре, якщо ви придумаєте, як можна об’єднати ці дві категорії. Зі свого боку ми намагатимемося допомагати в межах нашої компетентності, — сказав заступник міністра.

Учасники пресконференції підтримали пропозицію щодо вдосконалення чат-бота й запевнили, що працюватимуть у цьому напрямку.

Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на наш Telegram

Фото автора

Джерело: Інформаційне агентство АрміяInform
2023-07-27 16:18:02