Літак Amx: що відомо, особливості та технічні характеристики
Італія може поставити Україні п’ять бойових літаків Tornado та Amx, однак не хоче робити це першою. Про це повідомляє італійське видання La Reppublica з посиланням на власні джерела.
Що відомо про літак Amx, як він допоможе Україні у війні, а також про технічні характеристики легкого штурмовика, читайте в матеріалі Фактів ICTV.
Літак Amx: що відомо та особливості
Це легкий тактичний турбореактивний штурмовик, розроблений італійськими та бразильськими компаніями на замовлення ВПС Італії в 1980-х роках.
Зараз дивляться
Літак був прийнятий на озброєння італійських Військово-повітряних сил у 1988 році. Перші серійні літаки почали надходити до ВПС Італії у квітні 1989 року, а до ВПС Бразилії з 17 жовтня 1989 року.
У ВПС Бразилії він має позначення А-1 Centauro (двомісний варіант – A-1В), а у ВПС Італії ім’я штурмовика власне Ghibli.
Загалом штурмовик Amx був випущений у кількох модифікаціях:
- AMX – легкий штурмовик.
- AMX-T – двомісний навчально-бойовий літак.
- AMX-ATA – двомісний легкий штурмовик.
- AMX-R (RA-1) – легкий літак-розвідник на базі AMX для ВПС Бразилії.
За даними видання Defence Express, італійський AMX Ghibli накреслювали у 70-х, як просту, легку, дешеву машину. В результаті фактично є дві версії AMX: Ghibli – італійська, сумісна з озброєнням НАТО, та бразильська А-1 Centauro, яка відрізняється спрощеними авіонікою та бортовими системами.
Військовий експерт Олександр Коваленко зазначає, що літаки існують різні, проте усі вони можуть виконувати бойові задачі.
– Якщо ми говоримо про літаки Amx, то це легкий літак, тому він виконує відповідні функції. Італійський винищувач виконує місії середньостатистичних легких штурмовиків. Скажімо так, на сьогодні для виконання поліційних місій він може бути корисний.
Якщо говорити про серйозніші місії, наприклад, боротьбу в повітряному просторі з російськими винищувачами, то це ризиковано! Але як заміна штурмової авіації, наприклад Су-25, то Amx може підійти, – зазначає Коваленко.
Експерт також додає, що тут також є багато спірних питань: підготовка пілота, кількість літаків, які нададуть Україні, та як буде налагоджуватися інфраструктура для літаків.
– Якщо говорити про літаки, то тут ситуація набагато складніша. Якщо Україна отримує велику кількість різних літаків, то виникає кілька питань: як це обслуговувати? Як це повноцінно ремонтувати? Також необхідно буде налагодити структуру, логістику тощо. Тобто велика кількість нових літаків – це не лише підвищення боєздатності, а й велика кількість логістичних та інфраструктурних питань, – каже Коваленко.
Технічні характеристики
- Екіпаж: один пілот.
- Довжина: 13,23 м.
- Розмах крила: 8,875 м (з ракетами на кінцях крила – 9,97 м).
- Висота: 4,55 м.
- Маса порожнього: 7 000 кг.
- Нормальна злітна маса: 10 750 кг (при типовому навантаженні)
- Максимальна злітна маса: 13 000 кг
- Маса палива у внутрішніх баках: 220 кг
- Максимальна швидкість: біля землі: 0,83 Маха; на висоті: 0,86 Маха на 9140 м (1053 км / год)
- Бойовий радіус: 926 км (при максимальній злітній масі, політ за профілем велика-мала-велика висота)
Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на наш Telegram
Що стосується озброєння, то літак Amx має:
- Стрілецько-гарматне озброєння: 1×20 мм шестиствольна гармата M61A1 з 350 снарядами (для ВПС Італії) або 2×30 мм гармати DEFA 554 (для ВПС Бразилії)
- Пʼять вузлів підвіски.
- Здатен підіймати 3,8 тис. кг на п’яти вузлах підвіски.
Джерело ФАКТИ. ICTV
2023-02-21 14:06:14