Україна і світ

Контроль систем WiM посилять конфіскацією машин за перевантаження – екс-чиновник МІУ

В Україні перезріло питання прийняття закону про конфіскацію машин за перевищення вагових нормативів. Паралельно з впровадженням систем WiM (Weight-in-Motion) Верховна Рада до кінця року повинна прийняти законопроект про підвищення штрафів за перевантаження в 10 разів і конфіскацію машин за повторне порушення.

Контроль систем WiM посилять конфіскацією машин за перевантаження – екс-чиновник МІУ

Про це заявив колишній начальник Департаменту автотранспорту Мінінфраструктури України Роман Хміль. За його словами, 90% доріг в Україні систематично знищуються вантажним транспортом і навіть найсучасніші дорожні ремонти без жорстокої системи контролю вагових норм – марна трата коштів.

– Одна вантажівка заподіює шкоду дорозі, як 1000 легкових автомобілів. У нас два ворога доріг – вантажівки і дощ взимку. Особливо гостро ця проблема стоїть в південних регіонах і західних. В радіусі 300-500 кілометрів від морських портів аграрії возять свою продукцію вантажівками. Раніше возили залізницею, а сьогодні автотранспортом, оскільки, відсутній контроль на дорогах. Дороги знищуються за рік і аграрії вимагають відновити дороги за держрахунок.  Але вони свідомо їх знищують, тому що їм вигідно економічно, – сказав Хміль.

Він зазначив, що комплекси WiM кардинально вирішують проблему з перевантаженням.

Однак, без публічності даних зважування – весь задум з їх масовим впровадженням в Україні приречена, вважає екс-чиновник. За його словами, система Укртрансбезпеки вкрай корумпована і єдиний спосіб вилікувати цю “хворобу”- через безперервний публічний онлайн-контроль за роботою мобільних і стаціонарних пунктів зважування.

– Водій вантажівки, зупиняючись, вкладає в документи 200, 500, 1000 грн і їде далі. Основна точка корупції – стаціонарні ваги. Якщо там поставити систему, яка буде вести трансляцію в Інтернет – все, що там відбувається, а також передавати дані зважування на сервер громадськості, щоб ця інформація публічно поширювалася, тільки тоді це буде незалежна система, – вважає Хміль.

За словами колишнього керівника Департаменту автотранспорту МІУ, в Україні систему контролю вагових норм гальмують на самому верху, оскільки законопроект про підвищення штрафів за перевантаження і конфіскацію машин подано давно, однак, депутати його ігнорують. За існуючим же механізмом в Україні збирається не більше 10% від виписаних інспекторами штрафів.

– В Європі мінімальний штраф – 5 тисяч євро за перше порушення і конфіскація машини за друге. У Німеччині – 10 тисяч євро мінімальний штраф. У Польщі – 1,5 тисячі, за друге – 5 тисяч, в третій раз – конфіскація. В Україні штраф виписують за пройдений маршрут. Довгі маршрути – рідкість і в основному штраф обмежується сумою в 500-700 євро, – розповів екс-чиновник.

Він додав, що WiM вкрай ефективні, проте, в українських реаліях їх ефективність необхідно доповнити публічністю даних. У цьому питанні дії Мінінфраструктури можуть дійсно кардинально змінити ситуацію на українських дорогах.

Джерело ФАКТИ. ICTV
09.08.2018
ПОДІЛИТИСЬ НОВИНОЮ:

Close